کد خبر 207128
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

یادواره شهدای بهداری رزمی در همدان برگزار شد

یادواره شهدای بهداری رزمی در همدان برگزار شد

 امروز با حضور مشاور وزیر بهداشت و رزمنده پرستار اسیر گروه تروریستی داعش یادواره شهدای بهداری رزمی و بهداشت و درمان استان همدان توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مشاور وزیر بهداشت و رئیس مؤسسه بهداری رزمی در این مراسم، با بیان اینکه بهداری رزمی از هیچ آغاز به کار کرد، گفت: در این حوزه، ظرفیت‌سازی برای حضور جانانه جامعه پزشکی صورت گرفت و از خودامدادی تا روال درمان راه اندازی شد به طوریکه تنها ۵۰ هزار مجروح و مصدوم در عملیات کربلای ۵ منتقل و مداوا شدند.

سردار نصرالله فتحیان با بیان اینکه کار بهداری رزمی، ایجاد ظرفیت برای کادر پزشکی بود و بسیار خوش درخشیدند به طوریکه در تاریخ چند هزار ساله ایران و دنیا، هیچ جا مثل کادر درمان ایران در جنگ‌ها نداریم، اظهار کرد: ارائه خدمت به یک میلیون مجروح و مصدوم در دفاع مقدس توسط کادردرمان بسیار بی‌نظیر بود، آن هم در اوج غربت و تنهایی کشور ایران در جهان که اگر رابطه مردم با خدا نبود، کشور به این افتخار و عظمت نائل نمی شد. 

فتحیان با اشاره به اینکه در بخش پزشکی چند هزار نیروی کادردرمان وارد دفاع مقدس شدند و امروز ۱۱۹ نفر را در این یادواره یاد می‌کنیم که شهید شدند، خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌های دفاع مقدس از جمله حوزه بهداری و پزشکی، همه فرماندهان شاخص هستند و در عملیات‌ها و قبل از آن، نقش کادردرمان بسیار برجسته بود و این نقش مؤثر در کرونا هم تداوم یافت.

وی افزود: جامعه پزشکی در کرونا بار عمده مقابله و درمان را بر عهده داشت و بسیج و نیروهای جهادی هم پشت سر کادر درمان قرار گرفتند به طوریکه حدود ۲۰۰ شهید سلامت در کشور دادیم که اغلب آنها از متخصصان بودند.

وی با بیان اینکه داروهای نسل جدید در لبه دانش قرار دارد و تجهیزات مهم پزشکی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: همه می خواستند کشور را از بین ببرند اما مردم مقاوم ایران ایستادند و عزتمندانه از کشور دفاع کردند و در کرونا هم بار دیگر، ایثار و فداکاری را برای مردم جهان تفسیر کردند.

فتحیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان ۷۰۰ پرفسور و ۱۱ دانشکده دارد و با بیش از ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی ارائه خدمت می‌کند و خدمات ارزنده‌ای در این استان ارائه می‌شود اما دشمن دستاوردها را پنهان کرده است، مطرح کرد: امید به زندگی از حدود ۵۰ سال در انقلاب به بالای ۷۰ سال رسیده و این نشان از رشد شاخص‌های زندگی و سلامت دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه ۱۱۹ شهید از بهداشت و درمان استان همدان به انقلاب اسلامی تقدیم شد که لازم است یاد و خاطره و سیره آنها زنده و تکرار شود، گفت: خوشحالم که در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان، یادواره‌های قشری از جمله شهدای بهداشت و درمان، صنعت، دانشجو و ... را برگزار می‌کنیم.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه سردار فتحیان از جمله افرادی بود که در دفاع مقدس مؤثر و راهگشا بود و امروز در کسوت ریاست بهداری رزمی نیروهای مسلح کشور خدمت می‌کند، افزود: گردان های عملیاتی جنگ بیشترین توجه را به خود در دفاع مقدس جلب می‌کند اما نقش بهداری رزمی با عنوان گروهان امدادگران بسیار برجسته است که به پیشنهاد سردار فتحیان مقرر شده بود بخش درمان تا حد توان به منطقه عملیات نزدیک‌تر شود.‌

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: شاید کوتاه کردن زمان درمان جراحات مجروحان اثرگذارترین گامی بود که در آن ایام بنا نهاده شد تا جایی که انتقال به بیمارستان صحرایی و مرکز شهر در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتاد.

وی خاطرنشان کرد: سهم امدادگران و کارکنان بهداشت و درمان در دقاع مقدس بی‌نظیر بود، در دوران کرونا باز هم این جلوه‌های ایثار را در دفاع از سلامت مردم شاهد بودیم و امروز خداوند را شاکریم که همان نگاه مثبت امروز هم به کادر سلامت وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha