کد خبر 207077
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

قیمت جهانی نفت برنت امروز ۶ تیر بیش از ۷۴ دلار شد

قیمت جهانی نفت برنت امروز ۶ تیر بیش از ۷۴ دلار شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۵۰ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۵ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ نگرانی در مورد بی‌ثباتی سیاسی در روسیه و اختلال احتمالی در عرضه نفت این کشور و همچنین افزایش تقاضا در آمریکا در فصل پر مصرف تابستان قیمت نفت را در روز سه شنبه افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۵۰ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۲ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش، ۶۹ دلار و ۷۹ سنت معامله می‌شود.

درگیری بین مسکو و گروه شورشی واگنر در روز شنبه با عقب‌نشینی این گروه از شهر جنوبی روستوف پایان یافت. 

چالش به وجود آمده سوالاتی در مورد ادامه قدرت پوتین در روسیه و همچنین نگرانی‌هایی در مورد اختلال احتمالی در عرضه نفت این کشور به وجود آورده است. اما بارگیری نفت و گاز روسیه طبق برنامه ادامه دارد.

کاهش تولید عربستان از ماه ژوئیه سرمایه‌گذاران را نگران عرضه پایین نفت کرده است. تحلیلگران عقیده دارند یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید عربستان به همراه تقاضای بالاتر در فصل تابستان بازار نفت را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با کمبود مواجه می‌کند.

نگرانی در مورد افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش تقاضا به همراه روند آهسته بهبود اقتصاد چین باعث کاهش ۳.۶ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته شد.

تاجران همچنین از نزدیک نشانه‌های افزایش تقاضا برای سوخت حمل و نقل مانند بنزین را در آمریکا در فصل پر مصرف تابستان بررسی می‌کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha