کد خبر 206922
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

وزیر ارتباطات:

مسئول اختلال عمدی اینترنت نیستیم

 مسئول اختلال عمدی اینترنت نیستیم

وزیر ارتباطات در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران در مخالفت با اختلال در اینترنت کشور برای چندمین بار اعلام کرده که با هرگونه اختلال در اینترنت کشور مخالف است اما این وزارتخانه مسئول محدودیت‌های اینترنتی نیست. وی همچنین تاکید کرد کوچک‌ترین اختلالی در شبکه ارتباطی کشور را برنمی‌تابیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ در حالی که قرار بود وزیر ارتباطات در افتتاحیه نمایشگاه الکامپ سخنرانی کند، قطع برق موجب شد تا مراسم افتتاحیه نیمه‌کاره بماند. پس از آن وزیر ارتباطات به بازدید از غرفه‌ها پرداخته و به برخی از سؤالات پاسخ داد.

او بار دیگر با فیلتر شدن گوگل‌پلی مخالفت کرد و گفت: نظر فنی ما در وزارت ارتباطات این است گوگل‌پلی و بعضی پلتفرم‌ها باید رفع فیلتر شوند اما شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها باید در ایران دفتر بزنند.
وی گفت که بحث محدودیت‌ها و فیلترینگ خارج از اراده ما اتفاق افتاده و در جای خود قابل بحث است اما تقلیل دادن اقتصاد دیجیتال به یک پلتفرم آمریکایی ظلم در حق اقتصاد دیجیتال ایران است.

زارع‌پور در واکنش به اخبار پیشین در مورد اینکه گفته بود ۱۰ درصد نیاز ارتباطی کشور وابسته به خارج است نیز شفاف‌سازی کرد و گفت:‌ من هرگز چنین چیزی نگفتم. این حرف در مورد پیام‌رسان‌ها زده شد. منظور این بود که کمتر از ۱۰ درصد مخاطبان مردم در پیام‌رسان‌ها در خارج از کشور هستند.

وزیر ارتباطات افزود که روز جمعه ۲.۵ ترابیت بر ثانیه ظرفیت کشور قطع شد اما بلافاصله جایگزین شد زیرا ما ۳ برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم. سال ۱۴۰۰ یادتان هست ۴۳۰ گیگ در خلیج فارس قطع شد و تا چند روز مشکل داشتیم.

وی در انتها یادآور شد که به شدت با هر نوع اختلالی در اینترنت مخالف هستیم. کوچک‌ترین اختلالی در شبکه ارتباطی کشور را برنمی‌تابیم اما در مورد محدودیت اینترنت، تصمیم‌گیری‌ آن در جای دیگری انجام می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha