کد خبر 206904
۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

سوء‌مدیریت شرکت‌های هوایی، دلیل اصلی لغو پروازها/ سختی دسترسی به قطعات هواپیما ربطی به تحریم‌ها ندارد

سوء‌مدیریت شرکت‌های هوایی، دلیل اصلی لغو پروازها/ سختی دسترسی به قطعات هواپیما ربطی به تحریم‌ها ندارد

عدم به‌روزرسانی و تعمیر به موقع ناوگان هوایی کشور از سوی برخی شرکت‌ها، با طرح دلایلی چون تحریم‌ها یا نبود منابع ارزی کافی، بهانه‌ای بیش نبوده و این کاستی متوجه ضعف مدیریت و سوء‌عملکرد از سوی این شرکت‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ ۶ پرواز هواپیمایی «آتا» در هفته جاری از فرودگاه تبریز باطل شد که به علت عدم جایگزینی پرواز، مسافران ناچار به خانه بازگشتند.

یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی دیروز (یکشنبه) درخصوص این شرکت هواپیمایی و ابطال پروازهای آن گفت: لغو پروازهای شرکت هوایی آتا به علت خرابی قطعه و عدم امکان تامین آن انجام شد و این شرکت هواپیمایی هیچ هواپیمای جایگزینی برای جابه‌جایی مسافران نداشت که در ادامه منجر به لغو پروازهای آن شد.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور به دلیل اعمال تحریم‌های جهانی علیه ایران، امکان تامین قطعات موتور هواپیما سخت بوده و این شرایط احتمال نقص فنی در هواپیماها را افزایش داده است.

سوء‌مدیریت شرکت‌های هوایی، دلیل اصلی لغو پروازها/ سختی دسترسی به قطعات هواپیما ربطی به تحریم‌ها ندارد

در ادامه دهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با تکذیب ادعای عدم دسترسی شرکت‌های هواپیمایی به قطعات هواپیما از سوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، گفت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی در شرایطی مشابه در کشور مشغول انجام فعالیت هستند که قطعات مورد نیاز خود را از جاهای مختلف تهیه می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه بیان کرد: خرابی هواپیما در برخی شرکت‌های هواپیمایی و عدم تامین ناوگان هوایی جایگزین و سرویس‌دهی به موقع و ایمن به مسافران، ربطی به تحریم‌ها نداشته و بروز این مسئله متوجه ضعف مدیریت و کم‌کاری آن شرکت‌ها است.

دهقان با اشاره به ادعای برخی شرکت‌ها در خصوص دسترسی سخت به قطعات مصرفی هواپیماها، تصریح کرد: اینکه برخی مدعی می‌شوند دسترسی به قطعات هواپیما سخت است درست به نظر نمی‌رسد. چرا که اگر بنا باشد این قطعات  به بهانه تحریم‌های موجود، پیدا نشوند هیچ زمان در دسترس نخواهند بود، اینطور نیست که گاهی امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد و گاهی نتوان آن را تامین کرد.

به گفته این نماینده مجلس، تمامی شرکت‌های هواپیمایی کشور باید با در نظر گرفتن استانداردهای لازم، هواپیمای رزرو و جایگزین را برای شرایط ویژه و با در نظر گرفتن احتمال خرابی هر یک از ناوگان در نظر بگیرند و در مرحله دوم از قبل قطعات مصرفی خود و حتی بیش از اندازه مصرف خود را تامین کرده و در اختیار داشته باشند تا بتوانند امکان خدمت‌رسانی استاندارد و به موقع به شهروندان را فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان تصریح کرد: عدم به روزرسانی و تعمیر به موقع ناوگان هوایی کشور از سوی برخی شرکت‌ها با طرح دلایلی چون تحریم یا نبود منابع ارزی کافی، بهانه‌ای بیش نبوده و این کاستی مستقیما متوجه ضعف مدیریت و سوء‌عملکرد از سوی این شرکت‌ها می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha