کد خبر 206874
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

خواهرزاده شهید محسن غلامی در گفتگو با «حیات»:

دایی‌ام گفت هیچ وقت چادرت را زمین نگذار + فیلم

دایی‌ام گفت هیچ وقت چادرت را زمین نگذار + فیلم

نازنین زهرا عباسی گفت: یادم می‌آید می خواستم به بیرون از خانه بروم و تصمیم گرفتم چادر نزنم اما باحجاب باشم، دایی‌ام تا از تصمیمم با خبر شد به من گفت که شما با چادر خیلی زیباتری و این چادر ارثیه حضرت زهرا (س) است؛ هیچ وقت چادرت را زمین نگذار.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید محسن غلامی در یکم آذر ماه سال 1363 در شهرستان قروه در خانواده ای هفت نفره دیده به جهان گشود. او سه برادر و یک خواهر داشت، پدرش حاج علی غلامی بازنشسته سپاه و رزمنده هشت سال دفاع‌مقدس در جبهه بود.

 وی پیش از آنکه به عضویت سپاه در آید، بسیجی فعال بود. به گفته خواهر شهید غلامی؛ او همیشه یک پایش در خانه و یک پایش در گلزار شهدا بود. به حضرت آقا و شهدای دفاع‌مقدس (خصوصاً شهدای گمنام) علاقه زیادی داشت. وقتی داوطلب حضور در یگان تکاوری شد، بابا که تجربه داشت گفت تکاوری کار هر کسی نیست. فکرهایت را کرده‌ای؟ محسن در جواب گفت: خودم همه جوانب را در نظر گرفته‌ام و دوست دارم در سخت‌ترین بخش خدمت کنم. ورزشکار بود و علاقه زیادی به کارهای فیزیکی و عملیاتی داشت.

سال 1398 بود که خودرو حامل تعدادی از رزمندگان سپاه بیت‌المقدس کردستان در حین بازگشت از ماموریت در منطقه «هورامان لار» از توابع شهرستان سروآباد دچار سانحه شد، در این حادثه یکی از بسیجیان به نام «جواد عبدی» همان روز شهید و بسیجی محسن غلامی مصدوم و به بیمارستان منتقل شد و پس از گذشت دو هفته بر اثر شدت جراحت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دایی ام گفت هیچ وقت چادرت را زمین نگذار + فیلم

نازنین زهرا عباسی خواهرزاده شهید محسن غلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شهید محسن غلامی در هفت مرداد سال 1398 در تعقیب و گریز با گروهک های ضد انقلاب در کردستان به شهادت رسید.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید غلامی افزود: دایی ام به شدت صبور بودند و هنگام سختی ها همیشه صبر به خرج می‌دادند. شهید غلامی بر روی مسئله غیبت کردن به شدت حساس بودند، یعنی اگر در جمعی می رفتند که افراد غیبت می‌کردند تذکر می‌دادند.

عباسی گفت: دایی‌ام بر روی مسئله حجاب نیز به شدت حساس بودند، یادم می‌آید می‌خواستم به بیرون از خانه بروم و تصمیم گرفتم همان شکل که باحجاب هستم بروم اما چادرم را بر سر نزنم، دایی ام تا از تصمیمم با خبر شد به من گفت که شما با چادر خیلی زیباتری و این چادر ارثیه حضرت زهرا (س) است، هیچ وقت چادرت را زمین نگذار. من هم همیشه سعی می‌کنم به سفارشش عمل کنم.

گفتنی است پیکر مطهر این شهید گرانقدر روز جمعه 8 شهریورماه سال 1398 در قروه تشییع شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha