کد خبر 206872
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷ شهید در عملیات «پد خندق» تقدیم انقلاب کرد

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷ شهید در عملیات «پد خندق» تقدیم انقلاب کرد

 مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در عملیات «پد خندق»، ۸۷ نفر از رزمندگان این استان شهید شدند و ۷۸ نفر نیز به افتخار آزادگی نائل آمدند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سرهنگ «ایمان خردمند» در مراسم گردهمایی و خاطره گویی آزادگان حماسه «پد خندق» امروز یکشنبه (4 تیر ماه) در سالن جلسات ستاد گنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، افزود: این گردهمایی در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز بزرگداشت حماسه «پد خندق» هستیم، اظهار کرد: در این عملیات در تاریخ چهارم تیر ۱۳۶۷ مقاومت غیورانه و عاشورایی رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب گردان‌های حضرت رسول، امام جعفر صادق، گردان ویژه شهدا و گردان امام علی (ع) تیپ ۴۸ فتح شکل گرفت.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز ستاد کنگره شهدای استان میزبان آزادگان سرافراز این حماسه است که هر کدام از این آزادگان یک خاطره تلخ و شیرین از آن دوران بیان کنند.

خردمند بیان کرد: در حماسه پد خندق، ۸۷ نفر از رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد شهید شدند و ۷۸ نفر نیز به افتخار آزادگی نائل آمدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha