کد خبر 206868
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

فرماندار دزفول: ادارات در حوزه کارآفرینی تسهیلگر باشند

فرماندار دزفول: ادارات در حوزه کارآفرینی تسهیلگر باشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر ضرورت رونق اشتغال در شهرستان گفت: روسای ادارات باید در حوزه کارآفرینی تسهیلگر باشند و سنگ جلوی پای کارآفرینان را بردارند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علیرضا خردمند روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: موانع مشاغل خرد و خانگی باید برداشته شوند و درصورت نیاز، نشست‌هایی به منظور تسهیل در صدور مجوزها در کمترین زمان برگزار شود.

وی به مسوولان اداران شهرستان دزفول توصیه کرد به صورت ویژه در گره گشایی از اشتغال و حمایت از تولید کالای ایرانی تلاش کنند زیرا ایجاد اشتغال موجب پشیرفت کشور می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول درخصوص جوانی جمعیت نیز گفت: دستورالعمل‌ها باید بازنگری شوند ضمن اینکه به زودی قرارگاه جوانی جمعیت راه اندازی و خدماتی که دولت ابلاغ کرده در شهرستاتن دزفول اجرایی می‌شوند.

وی درخصوص الگوی مصرف برق نیز بیان کرد: یک روز خاموشی برق و تعطیلی صنایع مشکلات زیادی ایجاد می‌کند چرا که از سرگیری تولید در صورت قطع یک روزه برق نیازمند ۲ روز زمان است.

خردمند افزود: تعطیلی سه روز در هفته فاجعه‌ای در تولید و صنعت ایجاد خواهد کرد لذا انتظار می‌رود مصرف برق فرهنگ سازی و رعایت شود.

وی از مسوولان ادارات دزفول خواست از برگزاری جلسات غیر از زمان اداری به منظور مصرف بهینه برق خودداری کنند تا صنایع پایدار بمانند و با قطعی برق مواجه نشوند.

کارکنان ادارات دزفول پاسخگوی مراجعان بی‌حجاب نباشند

فرماندار ویژه دزفول بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: رعایت حجاب و عفاف قانون است و کارکنان ادارات موظف به پاسخگویی به مراجعان بی‌حجاب نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تعارفی درخصوص رعایت قانون با کسی نداریم، افزود: اجازه هنجارشکنی به هیچکس داده نمی‌شود؛ همه باید در نظام جمهوری اسلامی قانون را رعایت و اجرا کنند.

خردمند با بیان اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب باید ابتدا از ادارات شروع شود، اظهارکرد: نیاز به درگیری با افراد بی‌حجاب نیست؛ درصورت ورود چنین افرادی به اداره‌های خدمات رسان دزفول، امور اداری آنها انجام نشود.

وی افزود: بی‌حجابی خط قرمز ما است حتی اگر بستگان ما نیز کشف حجاب کنند باید قانون را برای آنها اجرا کرد.

پیاده روی غدیر در دزفول برگزار می‌شود

فرماندار ویژه دزفول گفت: طی نشست‌های برگزار شده قرار است پیاده روی پنج کیلومتری از میدان رودبند تا میدان مقاومت به مناسبت عید غدیرخم در دزفول برگزار شود.

وی افزود: هیات‌های مذهبی نیز بنا است مواکبی در این مسیر راه اندازی کنند که انتظار می‌رود هرکس در حد توان خود در این مسیر به مواکب کمک کند تا حرکت خوبی در شان غدیر رقم بخورد.
خردمند با قدردانی از زحمات اعضای شورای اداری شهرستان دزفول بیان کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده طی سه ماه اخیر درصد خوبی از مردم نسبت به پاسخگویی ادارات نظر مثبت داشتند که امیدواریم این رضایتمندی بیشتر شود.

نذر نجات معتاد در دزفول اجرا شود

فرماندار ویژه دزفول با تبریک هفته قوه قضائیه و قدردانی از زحمات قضات، به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: فقط یک کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر در استان خوزستان فعال است که ظرفیت محدودی دارد.

وی افزود: به دنبال این هستیم به کمک شهرداری و شورای شهر یکی از کمپ‌های دزفول را توانمندتر کنیم تا بتوان از این طریق به معتادان متجاهر کمک کرد.

خردمند بیان کرد: می‌توان با اجرای نذر نجات معتاد، اقدامات خوبی رقم زد زیرا وجود معتاد ضررهای زیادی به محله‌های مختلف و شهر می‌زند و با نجات هر معتاد می‌تواند آسیب‌های اجتماعی زیادی را کاهش داد.

امام جمعه دزفول نیز با تبریک دهه ولایت و هفته قوه قضائیه گفت: روحیه خدمتگزاری اصلی ترین روحیه یک مدیر انقلابی است؛ همه دغدغه یک مدیر باید خدمت به مردم باشد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی اظهار امیدواری کرد مدیران این فرصت را مغتنم بشمارند و برای رضای خدا کار انجام دهند تا شامل عزت دنیا و رستگاری آخرت شوند.

وی به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: شهید بهشتی در شاکله نظام و قانون اساسی از اثرگذارترین ارکان بود و در اجرای عدالت در قوه قضاییه به کار گرفته شد.

امام جمعه دزفول گفت: امید است نیروهای قوه قضاییه از عهده کار سختی که به آنها سپرده شده به خوبی برآیند.

وی به حجم بالای کار قضات و پرونده‌های دادگستری اشاره کرد و افزود: رسیدگی به حجم عظیم پرونده‌ها کار بسیار دشواری است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه برخی پرونده‌های موجود در دادگستری ناشی از بی‌تدبیری است که باید به آنها رسیدگی شود، بیان کرد: یک مدیر باید خصوصیاتی چون دانش و اشراف علمی، تعهد و تدبیر داشته باشد.

وی با تبریک عید غدیرخم افزود: غدیر هویت و آبروی ماست نباید برای غدیر کوتاهی کرد؛ مسوولان از مردم عقب نمانند و هرچه از دستشان برمی‌آید برای غدیر انجام دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و ارایه گزارشی از قرارگاه عفاف و حجاب گفت: هجمه دشمن در حوزه عفاف و حجاب بسیار زیاد است به همین منظور قرارگاه عفاف و حجاب در دزفول تشکیل و وظایف ادارات مشخص شد.

سرهنگ بهروز حکمت پور از اقدامات فراجا برای طرح ناظر قدردانی کرد و افزود: آمار جریمه‌ها و پلمب مغازه‌ها به علت بی‌حجابی در دزفول بالا است.

وی با بیان اینکه گروه‌های تذکر لسانی وارد میدان شده‌اند، ادامه داد: رعایت نکردن عفاف و حجاب در هایپرها یکی از معضلات اساسی بود که در این قرارگاه تذکرهای لازم داده شد و اکنون از ورود افراد بی‌حجاب به هایپرها جلوگیری می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول از مجموعه شهرداری و شورا در جمع آوری قلیان‌ها از سطح معابر قدردانی کرد و گفت: برخی نهادها وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و بارشان بر دوش شورای تامین می‌افتد لذا انتظار می‌رود جلسات عفاف و حجاب به صورت منظم برگزار و تدابیر لازم اتخاذ شود.
 

سرهنگ حکمت پور با تاکید بر لزوم رفع مشکلات علی کله و چال کندی از جاذبه‌های گردشگری دزفول بیان کرد: گزارش‌های مردمی زیادی درخصوص مطب‌ها و مراکز زیبایی وجود دارد این در حالی است که حراست دانشگاه علوم پزشکی موظف به اقدام در این خصوص است و نیروی انتظامی نیز می‌تواند ورود کند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه عفاف و حجاب در فرودگاه نیز وجود دارد، افزود: بانک‌ها هیچ متولی‌ای در حوزه خودحفاظتی و عفاف و حجاب ندارند که این موضوع باید توسط فرمانداری بررسی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: مصلح اجتماعی در دزفول کم داریم در حالی که این تکلیف در هیچ حالتی ساقط نمی‌شود و موارد فرهنگی به همه نهادها مربوط است.

در پایان نشست شورای اداری شهرستان دزفول از خیرینی که در حوزه درمان اعتیاد با بهزیستی همکاری داشتند، تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha