کد خبر 206855
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

قرارگاه اجتماعی زندان در استان قزوین افتتاح شد

قرارگاه اجتماعی زندان در استان قزوین افتتاح شد

 رئیس کل دادگستری استان قزوین از افتتاح قرارگاه اجتماعی زندان برای نخستین بار در کشور در ساختمان دادگستری کل این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علی شعبانی در مراسم افتتاح قرارگاه اجتماعی زندان در استان قزوین اظهار کرد: در راستای ایجاد تحول در قوه قضائیه به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی، قرارگاه اجتماعی زندان در استان قزوین راه اندازی شد.

وی در ادامه بیان کرد: شناسایی نهادها اعم از مردمی و خیرین، اصلاح و بازاجتماعی شدن محکومان و زندانیان، احصاء راهکارهای اجرایی مؤثر و ابلاغ و معرفی محکومان جهت توانمندسازی آنان، احصای نهادهای مسئول اعم از دولتی و مردمی در حوزه حمایت از خانواده زندانیان، شناسایی خانواده‌های مورد نیاز حمایت، اجرای راهکارهای حمایت از خانواده زندانیان، برگزاری کارگاه‌های طرح امید و ایجاد کلینیک‌های حقوقی، شناسایی کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که امکان اشتغال زندانیان را دارند، از اهداف راه‌اندازی این قرارگاه ست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: تلاش میی‌کنیم انعقاد تفاهم نامه با بنگاه‌ها و کارگاه‌های شناسایی شده به منظور اشتغال زندانیان، تعیین ساز و کار آموزش زندانیان و حرفه آموزی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای و نظارت بر اجرای آن، تشکیل کمیته تخصصی بادعوت از نهادهای مسئول جهت هماهنگی، شناسایی و احصای راهکارهای حمایت از خانواده زندانیان و ارتقا آگاهی‌های عمومی و تکالیف وظایف دستگاه‌ها در این قرارگاه محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه در قالب چهار کارگروه؛ بازاجتماعی کردن زندانیان، حمایت از خانواده زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و اشتغال و حرفه آموزی مطابق با اهداف سند تحول قضائی تشکیل شده و دادستان‌های حوزه‌های قضائی، رؤسای زندان‌های استان و کانون اصلاح و تربیت از اعضای این کارگروه‌ها هستند.

شعبانی در پایان اظهار کرد: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها تکالیف قانونی بر عهده دارند و برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز باید در راستای اجرای سیاست‌های اجتماعی خود با این کارگروه همکاری کنند و تلاش می‌کنیم با ایجاد این قرارگاه گامی مؤثر و کارآمد در جهت کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سایه گسترش امنیت عمومی در جامعه برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha