کد خبر 206804
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

در صحن شورا مطرح شد؛

واکنش رئیس شورای شهر تهران به عدم استفاده از کولر در تاکسی و اتوبوس

واکنش رئیس شورای شهر تهران به عدم استفاده از کولر در تاکسی و اتوبوس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، تصریح کرد: این امر مشخص است و باید اجرایی شود ضمن آنکه اگر کولرها خراب باشد باید اخطار دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با اشاره به سالروز فاجعه غمبار شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود در 4 تیر سال 1366 اظهار کرد: امیدواریم که دولت های بعد سعودی بتوانند با رفتارهای مناسب و توجه به کرامت اسلامی و انسانی با همه مسلمانان و زائرین بیت الله الحرام رفتاری درست و صحیح داشته باشند.

وی با مرور رویدادهای مهم مذهبی تقویم تاریخ کشور با یادآوری شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) این روز را پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و همه ملت مسلمان تسلیت گفت.

رییس شورای شهر در ادامه به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و در این خصوص بیان داشت: قطعا در این زمینه باید مباحث عمیق و کاربردی در جای جای کشور صورت گیرد، چرا که ایران یکی از کشورهای خاصی است که در زمینه مبارزه با این مقوله بهای سنگینی را پرداخت می کند، خون شهدای زیادی در راه مقابله با این موضوع ریخته شده، از این رو در نقاط مختلف کشور بویژه در مرزهای شرقی و جنوب شرقی ایران و هم مرز با کشور افغانستان که مرکز کاشت و تولید مواد مخدر است ما درگیری های بسیاری داشتیم و بابت پیشگیری از نقل و انتقال مواد مخدر به داخل و حتی به کشورهای اروپایی هزینه بالایی را داده ایم اما متاسفانه اروپایی ها هیچ وقت این چنین موضوع مهمی را مد نظر نداشته اند.

چمران با یادآوری روز 7 تیر، سالروز شهادت دکتر محمد بهشتی و 72 تن از یاران صدیقشان و نامگذاری این روز بنام هفته قوه قضاییه یاد و خاطر آنان را گرامی داشت و گفت: دکتر بهشتی یک عالم بزرگ و پایه گذار قوه قضاییه بود.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه تلاش های فراوان ، تحولات و تحرکات خوبی را در عدالت محوری و بخصوص در بررسی پرونده اتفاقات اخیر کشور داشته و امیدواریم که همه آنها در مسیر حق خواهی و عدالت، ثابت قدم و استوار باشند.

مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به مناسبت هفته قوه قضاییه رییس دیوان عدالت اداری به شورا دعوت شده است، اظهار کرد: ما موضوعات مشترکی با قوه و دیوان داریم که به همین مناسبت نیز دعوت از رئیس دیوان عدالت اداری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری در اسفندماه سال ۱۴۰۱ ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: گزارش حساب و درآمد فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نیز آماده شده است که در جلسه‌ای دیگر ارائه خواهد شد.

چمران با اعلام اینکه گزارشات حسابرسی سال ۹۶ تا ۹۹ به پایان رسیده و امروز سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را آغاز می‌کنیم، یادآور شد: این گزارشات را باید خودشان آماده می کردند و باید از خودشان بپرسیم چرا این کار را نکردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، تصریح کرد: این امر مشخص است و باید اجرایی شود، اتوبوس‌هایی که کولر دارند حتما روشن می‌کنند مگر خراب باشد؛ زمانی ما اعلام کردیم که اتوبوس‌ها باید مجهز به کولر باشند و از آن زمان اتوبوس‌های دو کابینه کولر داشتند و از آن استفاده می‌شود و بعد از آن کولر در اتوبوس‌ها مرسوم شد. 

وی در پایان تاکید کرد: اگر کولرها خراب باشد باید به شرکت واحد اخطار دهیم که اقدام کند و کولرها تعمیر شود، اتوبوس بدون کولر زجرآور است؛ در رابطه با تاکسی‌ها نرخ داریم و تاکسی‌هایی که کولر روشن می‌کنند و یا نمی‌کنند نرخ مشخصی دارند، درخواست و توصیه ما این است که کولرها روشن شود و اگر کولر دارند و نرخ آن را نیز دریافت می‌کنند ملزم به روشن کردن آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha