کد خبر 206757
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

همتی فر در گفتگو با «حیات»:

توسعه خدمات پیش دبستانی ها در مناطق با ضریب محرومیت بالا در اولویت است

توسعه خدمات پیش دبستانی ها در مناطق با ضریب محرومیت بالا در اولویت است

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات طرح واگذاری اماکن دولتی به پیش دبستانی ها گفت: توسعه خدمات پیش دبستانی ها در مناطق با ضریب محرومیت بالا در اولویت است.

مجتبی همتی فر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درخصوص لزوم تسهیل بر فرآیند واگذاری اماکن دولتی به پیش دبستانی ها گفت: توسعه خدمات پیش دبستانی ها در مناطق با ضریب محرومیت بالا و حاشیه شهرها، طبق سیاست ها و سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه هرچند در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به موضوعات مرتبط با بخش پیش دبستانی تاکید شده است، افزود: ما به عنوان عضوی از خانواده وزارت آموزش و پرورش مسئول می دانیم که تمام مفادی که به نحوی برای ما دلالت دارد را بطور کامل اجرا کنیم.

همتی فر مطرح کرد: طبق راهکار ۳ زیر مجموعه هدف عملیاتی ۵، دوره پیش دبستانی در این مناطق باید توسعه پیدا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از این فرآیند از طریق بودجه های حمایتی تامین می شود، گفت: ما کمک هزینه ها را به استان ها ابلاغ می کنیم و با توجه به سرانه مناطق محروم در این راستا هزینه می کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از خدمات پیش دبستانی در کلاس های چندگانه مناطق عشایری برگزار می شود، تاکید کرد: ما در مناطق عشایری هیچگونه امکاناتی برای مقاطع پیش دبستانی نداریم و حتی مقاطع مختلف دبستان‌ از دو جنس دختر و پسر در یک مکان خدمات آموزشی را دریافت می کنند و چون آن کلاس درس تنها مکان ارائه خدمات آموزشی است طبق روال گذشته کودکان مشمول پیش دبستانی در جهت آمادگی برای ورود به کلاس اول در کنار سایر دانش آموزان، برخی خدمات آموزشی را دریافت کنند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: شاید کیفیت کلاس درس قابل تراز با مدارس دیگر نباشد اما این کودکان می توانند حداقل خدمات آموزشی را دریافت کنند.

همتی فر با اشاره به شرایط ارائه خدمات پیش دبستانی در شهرها و روستاهای کشور بیان کرد: در این اماکن گاها یا خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب در دسترس نیست یا اساسا هیچگونه خدمتی وجود ندارد. از این رو طبق شورای ستادی برنامه نظارت سازمان تعلیم و تربیت کودک، مکلف شد اگر در دبستان ها فضای مازاد و بلااستفاده ایی برای تبدیل به احسنت وجود دارد اولویت ایجاد پیش دبستانی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین این مصوبه در گام بعدی به شرط ابلاغ و اجرا تاکید می کند در سپردن این مکان ها بیش از نگاه اقتصادی و رقابتی که عمدتا در نگاه مزایده وجود دارد صلاحیت تربیتی افراد در نظر گرفته شود. یعنی حسن عمل افراد خوشنام در تعامل با وزارت آموزش و پرورش تایید شده باشد نه کسی که صرفا بیشتر مبلغ را پرداخت میکند.

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن ارائه پیشنهادی به استان ها اعلام کرد: توصیه می کنیم با بازگرداندن درآمد اختصاصی این بخش به مجموعه ها، هزینه های تمام شده برای خانواده ها کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha