کد خبر 206720
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از زندان ساری:

شرایط دادرسی عادلانه برای مددجویان فراهم شود

شرایط دادرسی عادلانه برای مددجویان فراهم شود

رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از زندان مرکز استان ضمن استماع سخنان مددجویان دستورات لازم را در خصوص پیگیری مشکلات آنها صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان، معاونین قضایی دادگستری استان، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ساری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران صبح امروز شنبه همزمان با سومین روز از هفته قوه قضاییه ضمن حضور در زندان مرکز استان با مددجویان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه این بازدید، با تاکید بر ضرورت توجه به احوال زندانیان، افزود: قانون و آموزه های دینی بر توجه به حقوق زندانیان تاکید شده‌است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ادامه داد: باید شرایط لازم دادرسی عادلانه به بهترین شکل ممکن برای مددجویان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر این مطب که در حد امکان باید از مجازات حبس و معرفی فرد به زندان اجتناب شود، اضافه کرد: مسئولان قضایی مرتبط و دست اندرکاران زندانهای استان باید طوری عمل کنند که حضور زندانی دارای مساله قضایی لاینحل را در زندان های استان شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: زندان جای افرادی است که مردم از آزادی و حضور آنها در جامعه متضرر شده و نظم امنیت جامعه را مختل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری همچنین با تاکید بر لزوم رعایت حقوق قانونی زندانیان، تصریح کرد: هیچ زندانی نباید حتی یک ساعت مازاد بر میزان محکومیت و آنچه مقرر شده در زندان باقی بماند که این مساله باید بادقت و حساسیت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha