کد خبر 206710
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

صلح‌یاران کرمان ۲ هزار پرونده را به سازش ختم کردند

صلح‌یاران کرمان ۲ هزار پرونده را به سازش ختم کردند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل کرمان با اشاره به فعالیت ۳۸ هیات صلح در سراسر استان متشکل از ۲ هزار و ۹۸۳ صلح یار و ۱۰ طلایه‌دار گفت: صلح یاران و طلایه داران استان تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده را با سازش مختومه کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مهدی تقی زاده در بازدید نماینده ولی فقیه در استان از مجتمع شهید فولادی شورای حل اختلاف و دادسرای ویژه روحانیت کرمان افزود: سازش ۱۶۵ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۹۹ پرونده مالی کلان و ۲۰۲ پرونده نزاع دسته جمعی را می توان از دیگر اقدامات یاران صلح در سال گذشته دانست.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف استان کرمان سال گذشته در مجموع ۷۱ هزار و ۸۴۳ فقره از ۲۲۵هزار و ۸۴ فقره پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رساندند.

تقی زاده گفت: شورای حل اختلاف استان کرمان از سال ۱۳۸۱ با افتتاح هشت شعبه در شهرستان بردسیر شروع به فعالیت کرد که اوج تشکیل آن در سال‌های ۸۳ تا ۸۷ به بیش از هزار و ۶۱ شعبه در استان کرمان رسید.

به گفته وی از سال ۸۸ با تاسیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه و روند ساماندهی به شوراهای حل اختلاف، هم اکنون ۳۱۴ شعبه شوراهای حل اختلاف در سراسر استان کرمان فعال است که از این تعداد ۱۲۷ شعبه شهری رایی، ۱۰۳ شعبه شهری صلحی و ۸۴ شعبه روستایی است.

این مسئول ادامه داد: شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۲۵ هزار و ۴۳۸ فقره پرونده را رسیدگی کردند و نسبت کل پرونده های سازش شده به پرونده های قابل صلح ۴۵ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان ، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری در سال جاری را تلاش برای کاهش ورودی حجم پرونده‌ها به محاکم با استفاده از ترویج فرهنگ صلح و سازش و استفاده از ظرفیت نهاد داوری، میانجیگری و شوراهای حل اختلاف دانست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha