کد خبر 206653
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

اپل کیت توسعه نرم‌افزار ویژن پرو را منتشر کرد

اپل کیت توسعه نرم‌افزار ویژن پرو را منتشر کرد

اپل کیت توسعه‌ی نرم‌افزار هدست ویژن پرو را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده و ثبت‌نام برای دریافت کیت سخت‌افزاری را شروع کرده است.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ اپل در کنفرانس WWDC 2023 اعلام کرد برای اولین بار از زمان اپل واچ یک محصول سخت‌افزاری و سیستم‌عامل کاملا جدیدی روانه‌ی بازار می‌کند. پس از چند هفته سرانجام کیت توسعه‌ی نرم‌افزار سیستم‌عامل visionOS در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و این افراد می‌توانند هم‌اکنون برای دریافت کیت سخت‌افزاری ویژن پرو ثبت‌نام کنند.

اپل همچنین اعلام کرده است که ۶ آزمایشگاه مخصوص توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا باز می‌کند. توسعه‌دهندگان با مراجعه به این مراکز می‌توانند ازطریق همکاری با اپل، اپلیکیشن‌های ویژن پرو را توسعه دهند و آزمایش کنند.

بر اساس گزارش ZDNet، توسعه‌دهندگان می‌توانند از فناوری‌های آشنایی مثل Xcode و SwiftUI و RealityKit و ARKit و TestFlight برای ساخت اپلیکیشن‌های ویژن پرو استفاده کنند. این فناوری‌ها به‌همراه ابزار Reality Composer Pro به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند که اپلیکیشن‌ها را در حالت سه‌بعدی بسازند.

اپل قصد دارد شبیه‌ساز visionOS را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد. این شبیه‌ساز شامل اتاق‌های مجازی مختلف با نورپردازی متفاوت است تا توسعه‌دهندگان مطمئن شوند که اپلیکیشن آن‌ها در تمامی شرایط به‌خوبی کار می‌کند. اپل همچنین ابزارهایی به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا آن‌ها قابلیت‌هایی برای افراد معلول ارائه دهند.

از ماه آینده‌ی میلادی، توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های سه‌بعدی را با Unity می‌سازند می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را به ویژن پرو انتقال دهند. افزون‌بر این موارد، اپل کیت طراحی visionOS را برای پلتفرم Figma منتشر کرده است.

کیت توسعه‌ی نرم‌افزار visionOS و نسخه‌ی جدید Xcode و Reality Composer Pro و ابزار شبیه‌ساز برای کاربران سرویس Apple Developer Program در دسترس هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha