کد خبر 206621
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰

دوستی و اخوت اسلامی را پیشه خود سازید

دوستی و اخوت اسلامی را پیشه خود سازید

 در فرازی از وصیتنامه شهید کازرونی آمده است: «هدف همه یکی است، قدر همدیگر را بدانید و دوستی و اخوت اسلامی را پیشه خود سازید.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛  شهید مهدی کازرونی سال ۱۳۳۹ در روستای سعدی کرمان به دنیا آمد و آبان ۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی شهید شد. علاقه اش به یادگیری قرآن و احکام در میان خانواده وخویشاوندان مشهود بود. جسارت و بی باکی ایشان، او را در میان همسن و سالهایش متمایز می کرد.

 روزهای انقلاب، با روزهای نوجوانی او همزمان شد و آنچه را که مهدی آموخته بود در این روزهای پرتلاطم به کار گرفت. با پیروزی انقلاب به سپاه پیوست و تدبیرهای خوبش بسیاری از توطئه های منافقین و اشرار منطقه کویری را خنثی کرد. 

وی در بیست و یک سالگی از مسئولین سپاه کردستان ( مهاباد ) بود. درایت او در فرماندهی باعث شد تا در شهرهایی که پای مهدی به آنجا می رسید صلح و آرامش برقرار شود. سرانجام در عملیات والفجر ۴ در منطقه مریوان به شهادت رسید.

در فرازی از وصیتنامه شهید کازرونی آمده است:

«پیشبرد تمام کارهای یک سازمان یا یک گروه و یا یک دسته و به هدف رسیدن آن در مرحله اول متضمن امر ولایت است. رزمندگان با نیتی کامل و عزمی راسخ برای مقابله با دشمن متجاوز از راههای بسیار دور و با پشت سرگذاشتن مشکلات آمده اند، که هم به وظیفه دینی خودشان عمل کنند و هم توشه ای برای آخرت کسب کنند.

 هدف همه یکی است، قدر همدیگر را بدانید، دوستی واخوت اسلامی را پیشه خود سازید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha