کد خبر 206616
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

گوشت مرغ آزمایشگاهی به چرخه غذایی وارد شد

گوشت مرغ آزمایشگاهی به چرخه غذایی وارد شد

یک شرکت با نام Good Meat اعلام کرده که تمام موانع نظارتی را برطرف کرده است و محصول خود را در یک رستوران واشنگتن دی سی به مدت کوتاهی عرضه خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ مجوز کامل از وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) توسط این شرکت اخذ شد، به این معنی است که این گوشت برای خوردن بی خطر تلقی شده و اکنون می توان آن را در سراسر ایالات متحده حمل کرد.

طبق شرایط قانون بازرسی گوشت فدرال، مجوز همچنین به این معنی است که گوشت توسط خدمات بازرسی و ایمنی مواد غذایی USDA تنظیم می شود. این آژانس معمولاً بازرسان را در داخل کشتارگاه‌ها قرار می ‌دهد، اما در مورد این شرکت، بازرسان پست‌هایی را در داخل آزمایشگاه‌هایی که شرکت در آن‌ها گوشت خود را پرورش می ‌دهد، فعال می‌ کنند.

شرکت Good Meat یک شرکت فناوری مواد غذایی است.این تولیدی، گوشت مرغ خود را با برداشت اول سلول از تخم یا حیوانات زنده در یک فرآیند بدون درد ایجاد می کند. سپس این سلول‌ها جاودانه می ‌شوند، به این معنی که می ‌توانند به طور مداوم تقسیم شده و گوشت بیشتری تولید کنند، بدون اینکه نیازی به دوباره پر شدن داشته باشند. سلول ها در یک بیوراکتور پرورش می یابند که در دمای ایده آل نگهداری شده و مواد مغذی برای رشد به آنها داده می شود. گفتنی است که در بازه زمانی چهار تا شش هفته، گوشت آماده عرضه می شود.

البته هنوز به طور روشن مشخص نیست که این مرغ های آزمایشگاهی را کجا می توان تهیه کرد. اما این شرکت اعلام کرده است که اولین دسته از گوشت خود را به سرآشپز معروف خوزه آندرس خواهد فروخت که در یکی از رستوران های معروف واشنگتن دی سی عرضه خواهد شد.

گفتنی است،پیشتر این شرکت کمحصولات آزمایشگاهی خود را در سنگاپور عرضه می کرد و پیش بینی می شود زمان زیادی طول نمی کشد تا این مرغ به طور گسترده در دسترس باشد و بتوان آن را در همه جا از غرفه های فروشندگان غذا گرفته تا رستوران های خوب یافت.

بروس فردریش (Bruce Friedrich) رئیس موسسه غذای خوب که یک اندیشکده غیرانتفاعی با تمرکز بر پروتئین جایگزین است، گفت: مصرف‌ کنندگان اکنون بیش از هر زمان دیگری به خوردن گوشت واقعی مورد علاقه خود نزدیک شده ‌اند، گوشتی که نسبت به گوشت تولید شده معمولی از زمین و آب بسیار کمتری استفاده می ‌کند. همانطور که در آینده با افزایش تقاضای جهانی برای گوشت مواجه خواهیم شد، بسیار مهم است که دولت ها در سراسر جهان گوشت کشت شده آزمایشگاهی را به عنوان راه حلی که ترجیحات مصرف کننده را برآورده می کند، از اهداف آب و هوایی حمایت کرده و امنیت غذایی نسل های آینده را تضمین می کند، در اولویت قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha