کد خبر 206548
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

واکنش مهاجم سابق تیم ملی قهرمانی تیم ملی در آسیای مرکزی

قهرمانی در کافا زیبا بود اما ...

قهرمانی در کافا زیبا بود اما ...

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید قهرمانی ایران در کافا زیبا بود اما ما را نباید از هدف اصلی خود که جام ملت‌ها است دور کند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی موفق به شکست افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان شد و به مقام قهرمانی نخستین دوره مسابقات آسیای مرکزی (کافا) دست یافت.

قهرمانی در کافا زیبا بود اما ...

علی اصغر مدیرروستا با تبریک به کادر فنی و تیم ملی برای قهرمانی در کافا، اظهار کرد: قهرمانی در کافا نباید تیم ملی را از هدف اصلی خود در جام ملت‌ها دور کند. قهرمانی در این جام سخت است و بازیکنان باید سخت تلاش کنند به هدف اصلی خود که قهرمانی در جام ملت‌هاست، دست پیدا کنند. البته این قهرمانی زیبا بود و باید به کادر فنی و بازیکنان تبریک گفت اما در مقایسه با هدفی که پیش‌رو داریم این قهرمانی هیچ چیزی را نشان نمی‌دهد و جایگاهی برای تیم ملی ندارد. باید به فکر هدف اصلی خودمان باشیم.

وی در ارزیابی از عملکرد تیم ایران در ۳ بازی خود برابر افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان در کافا گفت: به نظر من به جز بازی با ازبکستان سطح بازی‌ها خیلی پایین بود و باید با تیم‌های مطرحی بازی می‌کردیم که حداقل سطح فوتبال آنها به فوتبال ما نزدیک بود. البته ازبکستان به جز یک بازی همیشه مقابل تیم ما بازنده بوده و فوتبال خوبی را ارائه می‌دهد.

باید از بازی با ازبکستان درس بگیریم

مدیر روستا با بیان این که در خط دفاع ضعف داریم، گفت: اگر ازبکستان از بازیکنان حرفه‌ای خود برابر ایران استفاده می‌کرد بدون شک با مشکل مواجه می‌شدیم در حالی که ما از ۲ بازیکن لژیونر که در سطح اروپا بازی می‌کنند برخوردار بودیم. این بازی محک خوبی برای بازیکنان ما بود و باید از آن درس بگیریم، هر چند در حاکمیت توپ نسبت به ازبکستان عقب‌تر بودیم و آنها موقعیت بهتری نسبت به ما داشتند. به اعتقاد من بعد از این جام کادر فنی باید روی نقاط ضعف تیم بیشتر کار کند.

ایران به کافا اعتبار داد!

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که انتقادهای زیادی به حضور ایران در مسابقات کافا وجود داشت، نظر شما درباره حضور ایران در این مسابقات چیست؟ افزود: افغانستان و قرقیزستان محک مناسبی برای تیم ایران نبودند اما بازی با ازبکستان نقطه ضعف تیم ما را نشان داد. البته معتقدم که تیم ایران به این جام اعتبار داد.

مدیر روستا با بیان این که تیم ایران در بازی‌سازی، انتقال بازی، موقعیت‌سازی و کارهای دفاعی ضعف داشت، خاطرنشان کرد: در خط حمله ضعف نداشتیم اما با وجود لژیونرها و بازیکنان حرفه‌ای که در تیم داریم باید موقعیت‌های بیشتری در بازی مقابل ازبکستان ایجاد می‌کردیم که منجر به گل می‌شد. اگر در جام ملت‌ها تنها به بازیکنان حرفه‌ای تیم بسنده کنیم قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش از این کادر فنی به طور علنی با حضور در این بازی‌ها مخالفت کرده بود اما در نهایت به خاطر فدراسیون فوتبال این مساله را پذیرفت. به نظرتان فدراسیون فوتبال در هماهنگی برای حضور در این بازی‌ها اشتباه نکرده است؟ گفت: فکر نمی‌کنم، ارتباط بین کشورها و تیم ما سبب شده که اعتبار این جام بالاتر برود. ملاحظات در روابط بین کشورهای آسیایی فدراسیون را ملزم کرده بود که در این جام با تیم کامل شرکت کند هر چند معتقدم نباید با تیم اصلی شرکت می‌کردیم.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا با انگلستان، آرژانتین و کلمبیا دیدار می‌کنند، به نظر شما همین مساله منجر به افت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نمی‌شود؟ گفت: بازی‌های تدارکاتی خوب می‌تواند به روند موفقیت ما در جام ملت‌ها کمک کند، اگر با تیم‌های درجه یک دنیا بازی تدارکاتی داشته باشیم در جام ملت‌ها می‌توانیم راحت‌تر بازی کنیم. فدراسیون فوتبال باید رایزنی کند که با تیم‌های قوی‌تری بازی کنیم تا اعتماد به نفس بازیکنان بالاتر برود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید ایران با این آماده سازی بتواند در جام ملت‌ها موفق شود؟ خاطرنشان کرد: تا جام ملت‌ها فرصت داریم و تیم ایران یکی از قدرت‌های آسیاست که می تواند در جام ملت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد. البته این برتری را در عمل و در میدان باید ثابت کند و بازیکنان باید بتوانند اصول تاکتیکی که مدنظر کادر فنی است به خوبی در زمین پیاده کنند.

مدیر روستا در پایان در ارزیابی از فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نیز گفت: فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی سلیقه‌ای است و بستگی به صلاحدید کادر فنی دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha