کد خبر 206356
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

مدیر عامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی و سیاحتی کوثر در گفتگو با «حیات»؛

تاکید رئیس بنیاد شهید بر افزایش ظرفیت مجتمع های سیاحتی و زیارتی/ ساخت دو مجتمع فرهنگی و اقامتی در مشهد مقدس

تاکید رئیس بنیاد شهید بر افزایش ظرفیت مجتمع های سیاحتی و زیارتی/ ساخت دو مجتمع فرهنگی و اقامتی در مشهد مقدس

دستجردی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی تا سال 1404 تصاعدی است، گفت: بنیاد شهید پیشگام ارائه خدمات مناسب، نسبت به شرایط جسمی جانبازان است.

علی دستجردی مدیر عامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی و سیاحتی کوثر در حاشیه اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید سراسر کشور در گفتگو با حیات گفت: با توجه به اینکه در گذشته، مجتمع کردان تنها مجتمع فرهنگی و سیاحتی بنیاد شهید بود اما امروز با گذشت 18 ماه توانستیم، مجتمع ملک شهر را نیز به مجموعه‌های فرهنگی، سیاحتی خود اضافه نماییم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ساخت مجتمع چابک سر و مجتمع قوری گل در آذربایجان شرقی و یک هتل چهار ستاره در آذربایجان شرقی با گرایش سنتی در دستور کار است.

مدیر عامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی و سیاحتی کوثر اظهار کرد: ساخته هتل خورشید در مشهد مقدس در کنار صحن امام حسن مجتبی (ع) نیز از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید است.

دستجردی با اشاره به ساخت ساختمان جدید الاحداث بنیاد شهید گفت: با احداث و راه اندازی ساختمان جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین موافقت سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، ساختمان سابق مرکزی بنیاد شهید به عنوان هتل چهار ستاره با رویکردی مناسب برای افراد کم توان و جانباز ساخته شده که می توانیم در این هتل برای مسابقات پارالمپیک، میزبان حدود 100 نفر در هر اتاق که نسبت به وضعیت آنان ساخته شده است، باشیم.

وی در ادامه افزود: برای ساخت و احداث مجتمع های فرهنگی و سیاحتی در شهرهای دیگر کشور در حال مطالعه و امکان سنجی هستیم. لذا این نوید را به جامعه هدف بنیاد شهید خواهیم داد که تا پایان سال 1404 ظرفیت ها به صورت تساعدی افزایش خواهد یافت.

دستجردی گفت: در حوزه خدمات رسانی به جانبازان و افراد کم توان خدمات مناسبی ارائه نشده است، لذا بنیاد شهید با مساعدسازی در این حوزه پیش‌قدم شده است.

مدیر عامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی و سیاحتی کوثر اظهار کرد: همه ظرفیت های مجتمع فرهنگی و سیاحتی کوثر در حوزه عملیاتی در اختیار ایثارگران قرار خواهد گرفت. براین اساس اولویت اول، ارائه خدمات به ایثارگران است.

وی با اشاره به پروژه‌های ایجادی گفت: ساخت  هر کدام از پروژه ها از 24 ماه تا 36 ماه به طول می انجامد. همچنین در برخی از استان ها مانند اصفهان، قم، بوشهر و خوزستان ساختمان های مجموعه پتانسیل گردشگری و اقامتی را دارند که باید به مدار فرهنگی و سیاحتی آورده شوند. از این رو باید گفت در برخی از شهرهای جنوبی کشور این ظرفیت وجود ندارد لذا به دنبال ایجاد این ظرفیت ها هستیم.

دستجردی افزود: مجموعه کوثر به دنبال تاملاتی با مدیر عامل موسسه ایثار است تا بتواند، در این حوزه از ظرفیت‌های مشترک برای ساخت مجتمع فرهنگی و سیاحتی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha