کد خبر 206329
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

در معاملات امروز ۳۰ خرداد بازار سرمایه؛

خروج نقدینگی ۵۳ میلیارد تومانی از صندوق‌های با درآمد ثابت

خروج نقدینگی ۵۳ میلیارد تومانی از صندوق‌های با درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۶۹۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: امروز کمترین ارزش معاملات ۴ ماه گذشته به ثبت رسید و جمع ارزش معاملات کل شرکت‌ها به ۵۶۰۰ میلیارد تومان افت کرد؛ که البته بخشی بخاطر بسته بودن سهام بزرگ بخصوص بانکی برای برگزاری مجامع سالیانه است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، هرچند بازار در شرایط رکودی به سر می‌برد، اما روز نوسانی را پشت سرگذاشتیم و فروشنده سنگینی در بازار دیده نمی‌شود. اکثریت بازار به سطوح قیمتی خوب حمایتی رسیده اند و انتظار منطقی به بهبود روند معاملات می‌رود.

اخبار اثر گذار بر روند بازار چه بود؟

او افزود: امروز مطلبی در مورد اینکه ارزهای پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و صادرکنندگان غیر نفتی با نرخ حواله ۳۸ هزار تومانی و اسکناس آن‌ها هم با نرخ ۴۱ هزار تومانی به فروش می‌رسد، به بازار مخابره شد. تحت تاثیر آن شاهد رنج‌های مثبت در گروه پالایشی و صادراتی بودیم و درنهایت منجر به افزایش تقاضای عمومی و مثبت شدن شاخص شد.

وفایی ادامه داد: امروز بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۶۹۸ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات ۶۵ میلیارد تومان (۱.۷ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسبت به میانگین هفتگی داشته است. امروز تغییر مالکیت نقدینگی به حقوقی (خروج نقدینگی) ۶۰ میلیارد تومان و خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت ۵۳ میلیاردتومان به ثبت رسید.

او گفت: امروز ۱۱۷ نماد صف خرید و ۴۰ نماد صف فروش بودند و در نهایت شاخص کل با افزایش ۲۷۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha