کد خبر 206241
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

خرازی: عراق دروازه ارتباط ایران با کشورهای عربی است

خرازی: عراق دروازه ارتباط ایران با کشورهای عربی است

«عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در دیدار «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بر تعمیق روابط بین بغداد و تهران تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ دفتر رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای از دیدار عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور این کشور با کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: در این دیدار رئیس جمهور عراق ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی بر توسعه استان‌ها و شهرهای عراق در سایه تحکیم امنیت و ثبات در کشور تاکید کرد.

در این دیدار که امروز دوشنبه در ساختمان ریاست جمهوری عراق در بغداد برگزار شد، رشید همچنین از سفر این هیات ایرانی به شهر بصره استقبال و به عمق پیوندهای اجتماعی، جغرافیایی، تاریخی و مذهبی و منافع اقتصادی که دو ملت همسایه را پیوند می‌زند، اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه این کشور پس از تصویب بودجه عمومی در مجلس در آستانه نهضت عمرانی قرار دارد، تاکید کرد که ایجاد مراکز مطالعات راهبردی یکی از شاخص‌های توسعه کشورها است زیرا با توجه به تغییرات زیادی که در جهان در زمینه انرژی و آب شاهد هستیم، مراکز مطالعات راهبردی چشم‌انداز روشنی برای تصمیم گیری فراهم می‌کند.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از این سفر و دیدار با رئیس جمهور عراق تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از امنیت و ثبات عراق حمایت می‌کند.

در این دیدار که سفیر ایران در بغداد نیز حضور داشت، خرازی با اشاره به تلاش‌های مرحوم جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق برای گسترش روابط بین ایران و عراق، از نقش «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در ارتقای همکاری‌های بین دو ملت عراق و ایران قدردانی کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اهتمام دو کشور به توسعه روابط، از عراق به عنوان دروازه ارتباط با کشورهای عربی نام بُرد و در این زمینه از تلاش‌های بغداد برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha