کد خبر 206236
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

رییس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه:

شهید چمران یک الگو و معیار برای اساتید انقلابی است

شهید چمران یک الگو و معیار برای اساتید انقلابی است

رییس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه شهید چمران یک الگو و معیار برای اساتید انقلابی است، گفت: شهید چمران یک قله و یک انسان در تراز انقلاب اسلامی است لذا اساتید باید تلاش کنند تا خود را به این قله برسانند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «نامدار یوسفوند» روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برگزاری همایش گرامیداشت شهید چمران در دانشگاه رازی کرمانشاه، در خصوص شخصیت شهید چمران، افزود: در زمانی که ایران ضعف علمی داشت او هجرت کرد اما در حقیقت هجرت او از سمت خود به سمت خدا بود ضمن اینکه در زمینه مسولیت های اجتماعی به کمک دوستانش انجمن های اسلامی در آمریکا را تشکیل داد تا این انجمن ها از دانشجویان اعزامی به خارج از کشور افراد مفیدی بسازد به عنوان مثال بسیاری از وزرا که در خارج از کشور درس خواندند عضو انجمن های اسلامی آمریکا و اروپا بودند.

وی برگزاری گرامیداشت شهید چمران را بازنمایی و بازگفت ارزشهای اساتید بسیجی عنوان کرد و گفت: این مراسم باید برای اساتید پیام داشته باشد که با شهدا پیمان می بندیم.

برگزاری همایش گرامیداشت شهید چمران در دانشگاه رازی کرمانشاه

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این نشست خبری از برگزاری همایش بسیج اساتید استان همزمان با کشور در ۳۱ خرداد خبر داد و گفت: شعار امسال امید آفرینی ، جهاد تبیین و اعتلای حکمرانی اسلامی است.

«محمدنبی احمدی» بیان داشت: اگر برای شهدای شاخص تراز انقلاب گرامیداشت ویژه انجام دهیم هیچوقت انقلاب ما دچار وقفه نمی شود و جوانان ما مسیر را گم نمی کنند و در دام شبکه های معاند نمی افتند.

وی ادامه داد: شهید چمران شخصیت ویژه علمی و ایمانی بود که نقش ویژه ای در همدلی بین ارتش و سپاه در دفاع مقدس داشت و در نهایت در سن ۴۹ سالگی به شهادت رسید.

احمدی تصریح کرد: شهید چمران علم ، دانش و اخلاق را با هم درآمیخت چرا که گاهی علم حجاب اکبر و مصیبت می شود اما شهید چمران به تمام امکانات رفاهی در آمریکا پشت پا زد و به جایی رسید که سنت و تجدد و نیز علم و عمل را با هم داشت.

وی هدف از برگزاری این همایش را ساختن یک اسوه ویژه برای اساتید و دانشجویان عنوان کرد.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha