کد خبر 206205
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

فرماندار آستارا خواستار شد

برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر در آستارا

برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر در آستارا

 فرماندار آستارا خواستار مقابله و برخورد جدی پلیس با خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان مرزی شد و گفت: هر دستگاهی که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب ظرفیتی که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عنایت رضایی پور امروز در جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه پیشگیری مهمترین عامل مبارزه با مواد مخدر است، گفت: پلیس با جدیت تمام با خرده فروشان مواد مخدر برخورد کند و اجازه ندهد محیط برای فعالیت خرده فروشان مواد مخدر امن باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که خرده فروشان مواد مخدر آرامش داشته باشند، افزود: تشدید اجرای طرح های مبارزه با خرده فروشان از راهکار های مقابله با گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه است.

رضایی پور بر ضرورت افزایش نظارت‌ها برای مبارزه با قاچاق و پیشگیری از اعتیاد در آستارا تاکید کرد و گفت: هر دستگاهی که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب ظرفیتی که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند.

فرماندار آستارا یادآور شد: بازار ساحلی، ساحل مخیری و طرح‌های سالم سازی سفیر امید و صدف به دلیل حضور گردشگران، از نقاط آسیب پذیر آستارا است و اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر نمایشگاه و تئاتر خیابانی در حوزه پیشگیری از اعتیاد در آن نقاط مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آسیب ‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از مواد مخدر به بخش‌ های مختلف جامعه جبران ناپذیر است اما نباید از برنامه ‌های فرهنگی در مقابل خطرات این بلای خانمان سوز غافل شد.

رضایی پور از سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های متولی خواست با آموزش فراگیر راه‌های پیشگیری از اعتیاد، اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان را از خطر مواد مخدر مصون کنند.

فرماندار آستارا تصریح کرد: بسترهای تقاضا و عرضه مواد مخدر، سوداگران آن را فعال می کند و باید با تلاش متولیان امر و هدف گذاری لازم، زمینه ابتلا به اعتیاد برچیده شود.

وی خواستار همکاری خیرین در زمینه تقویت و رفع ضعف های کمپ های اعتیاد در آستارا شد و افزود: افزایش کشفیات مواد مخدر نگران کننده است و باید با کنترل بیشتر مبادی ورودی و خروجی شهرستان و همچنین مرز اجازه قاچاق و حمل و فروش مواد مخدر را نداد.

رضایی پور عنوان کرد: اجرای برنامه‌های دقیق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجتماعی با خلاقیت و نوآوری، موجب بالا رفتن آمادگی جامعه در اقدامات پیشگیرانه می‌شود و نباید از ظرفیت‌های موجود غافل بود.

وی گفت: مبارزه با مواد مخدر در شهرستان مرزی آستارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با برپایی نمایشگاه ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و جشنواره های فرهنگی در راستای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر تلاش شود.

در این جلسه هر کدام از متولیان امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین مواد مخدر در شهرستان آستارا به بیان دیدگاه ها و اقدامات دستگاه اجرایی متبوع خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha