کد خبر 206170
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از دغدغه‌های مهم بنیاد شهید است

اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از دغدغه‌های مهم بنیاد شهید است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های بنیاد شهید، اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر است و در این راستا نیازمند همکاری و همراهی مسئولان و دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علیرضا شهسواری روز دوشنبه در جلسه اشتغال کمیته فنی ماده ۳۱ قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران در سنندج اظهار کرد: اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید است و از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد شغل برای متقاضیان اشتغال جامعه هدف بنیاد، کارآفرینی و خوداشتغالی در بخش خصوصی و غیردولتی است.

وی با اشاره به ماده ۳۱ قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران، افزود: با اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق در زمینه تسهیلات، کارفرمایان و صاحبان مشاغل نسبت به جذب ایثارگران واجد شرایط مشتاق خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، ایجاد شغل برای فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگر را حداقل خدمت جامعه نسبت به ایثار و از خودگذشتگی آنها برای عزت و سربلندی کشور اعلام کرد و خواستار اهتمام جدی به این مهم شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صاحبان اصلی انقلاب هستند، اظهار کرد: رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله اشتغال و رفع مشکلات آنها وظیفه همه مسئولان است.

شهسواری یادآور شد: این نشست در راستای تحقق شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" تشکیل شده و امیدواریم در راستای اشتغالزایی جامعه ایثارگری که از اولویت‌های اصلی بنیاد است، با تعامل بین دستگاه‌ها خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

بر اساس ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و به منظور تشویق کارفرمایان کارگاه‌ها به جذب مشمولان موضوع ماده (۲۹) این قانون، دولت موظف است کارفرمایانی را که با هماهنگی بنیاد پس از اخذ تعهدات لازم و انعقاد قراردادی که مبین تعهدات طرفین باشد اقدام به جذب نیرو در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود کنند، مشمول تخفیفات و تسهیلاتی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha