کد خبر 206162
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

استفاده از ظرفیت جوانان متعهد،انقلابی و متدین در قزوین

استفاده از ظرفیت جوانان متعهد،انقلابی و متدین در قزوین

استفاده از ظرفیت جوانان متعهد، انقلابی و متدین با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم مورد توجه قرار گیرد، موضوعی که اقشار و حامیان دولت نیز در نشست خود با استاندار قزوین به آن پرداخته و بر آن صحه گذاشتند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین این هفته به مناسبت دومین سالروز پیروزی دولت سیزدهم با اقشار مختلف مردمی از جمله نمایندگان مجموعه‌های تخصصی و فعالان عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در شبستان امیرالمومنین (ع) واقع در مسجد النبی دیدار کرد.

در کنار وی، جمع دیگر مدیران ارشد دولتی استان نیز جمع بود و معاونان استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداران نیز در این محفل حضور داشتند.

در این جمع صمیمانه تا جایی که چشم کار می‌کرد چهره‌های فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دیده می‌شد، این‌ها همان کسانی بودند که از ابتدای شکل گیری دولت مردمی در میدان حاضر بودند و اکنون نزد استاندار منتخب دولت سیزدهم نشستند تا مثل گذشته وفاداری خود را به آرمان‌های دولت مردمی اثبات کرده و ضمن آن به بیان مسایل و مشکلات استان بپردازند.

مراسم تا پاسی از شب ادامه داشت و پس از صحبت نمایندگان مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، معاونان استاندار گزارشی ارائه کرده و در نهایت استاندار به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

نمره قبولی به انتصابات

در کنار همه پیشنهادات، انتقادات و راهکارهایی که در حوزه‌های مختلف اجتماعی،سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطرح شد، موضوع انتصابات در استان قزوین از تمامی حاضران نمره قبولی گرفت؛ همگی اعتقاد داشتند که ۸۰ درصد انتصاب‌ها در استان قزوین درست و صحیح بوده است.

به گفته جمع حاضر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از لایه های میانی مدیران متعلق به کسانی است که نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت نگاه غیرهمسو دارند و یا افرادی هستند که دغدغه حل مشکلات مردم را نداشته و با روزمرگی و رخوت سرمایه‌های اجتماعی دولت را کاهش می‌دهند.

قطعا مدیرانی که به هر دلیلی در انجام امورات مردم سست و منفعل باشند، نتایج خدمات و زحمات دولت را پنهان خواهند کرد؛ بنابراین تقاضای اول تمام نمایندگان مردمی در این نشست تکمیل زنجیره انتصابات و انتخاب مدیران شایسته و لایق در دستگاه‌ها برای پاسخ به نیاز جامعه بود.

مساله مدیران غیرهمسو

صحبت‌های اقشار درحالی مطرح شد که بحث تکمیل انتصاب‌ها از مدت‌ها پیش مطرح می‌شود به طوری که مدیران کل دستگاه‌ها به غیر از چند مورد تغییر کرده‌ و پای کار دولت مردمی ایستاده‌اند اما در بدنه همان دستگاه مشاوران و یا مدیرانی وجود دارند که به دلیل نگاه سیاسی نمی‌توانند با دولت همسو باشند و یا دست به اقداماتی می‌زنند که هارمونی یک مجموعه منسجم و کارآمد را به هم می‌ریزد.

محور دیگر صحبت‌ها در واکنش به انتقادات برخی از چهره‌های مطرح استان قزوین در هفته‌های گذشته بود؛ ماجرا از این قرار است که متاسفانه برخی از چهره‌های مسوول استان قزوین در هفته‌های اخیر انتقاداتی را بیان کردند که به جای حل مسائل و بیان راهکار، به نوعی رفتار مغرضانه شبیه شده بود؛ اگرچه منتقدان بهانه انتصاب در دست داشتند، اما اشاره آن‌ها به زندگی و حریم شخصی برخی از مدیران ارشد نشان داد که منطق انتقاد، جای خود را به تخریب و اعمال مغرضانه داده است.

به عنوان مثال اقشار مختلف مردم معتقدند که اگر منتقدان امروز روحیه عدالت خواهی و فسادستیزی را در دولت قبلی فعال می‌کردند، اکنون خیلی از مشکلات و مسایل اجتماعی برطرف شده بود؛ به عنوان مثال چرا در یک دستگاه ۱۲۰۰ نیروی انسانی تحمیل می‌شود و همین منتقدان سکوت می‌کنند؟ یا چرا در طول ۱۰ سال گذشته و در گوشه و کنار استان قزوین زمین خواری شده بود، برای هیچ کدام از منتقدان امروز اهمیتی نداشت؟

نباید فراموش کنیم که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برگزار می‌شود و یکی از مهم ترین موضوعات در برگزاری هرچه بهتر این رویداد سیاسی، مشارکت اجتماعی است؛ این مشارکت خود نیز تابع سرمایه‌های اجتماعی است که متاثر از اعتماد اجتماعی خواهد بود؛ قطعا تغییر مدیران با هدف خدمات رسانی هرچه بهتر به جامعه می‌تواند اثرات مثبت و مهمی در مشارکت اجتماعی داشته باشد.

نظارت بر کار مدیران

استفاده از ظرفیت جوانان متعهد، انقلابی و متدین در اموراتی مثل تشدید بازرسی و نظارت بر کارهای مدیران از دیگر موضوعات بسیار مهمی بود که در این نشست از استاندار قزوین مطالبه شد؛ بر این اساس که قشر جوان و متعهد انقلابی باید فعال تر از روزهای قبل از دولت سیزدهم به میدان آمده و بکارگرفته شود.

البته اقشار مردمی در دیدار با استاندار قزوین انتقاداتی را هم مطرح ساختند که بخش اعظم آن مربوط به مسائل کلان کشوری بود؛ اما برخی نیز حائز اهمیت بود که مهم ترین آن افزایش قیمت اجاره مسکن، کیفیت پایین نان و طولانی شدن فرآیندهای اداری و بورکراسی بود؛ با این حال علت درد را که جستجو کنیم مجددا به دستگاه‌ها و مدیرانی برمی گردد که همچنان ساز مخالف می‌زنند.

شوق و استقبال چهره‌های مردمی به ویژه جوانان در هنگام گفت و گو با استاندار قزوین این مهم را برجسته می‌کند که ضروری است تا شاهد تداوم برگزاری این قبیل نشست‌ها به صورت فصلی باشیم؛ چراکه در این محفل صمیمانه قطعا حرف‌های ناگفته بسیاری ماند و زمان مجال بیان آنها را نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha