کد خبر 206063
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

امام جمعه زنجان: حساسیت‌ها نسبت به زبان فارسی در جامعه کم شده است

امام جمعه زنجان: حساسیت‌ها نسبت به زبان فارسی در جامعه کم شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: متاسفانه حساسیت‌ها نسبت به زبان فارسی در جامعه کم و گرایش به زبان‌های خارجی زیاد شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت‌الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان بر لزوم ترویج زبان فارسی بدون اتکا به فقط یک بیانیه تاکید کرد و افزود: یاد گرفتن زبان خارجی اشکالی ندارد، اما امروزه مدارس زبان غیر فارسی در جامعه ترویج یافته است.

وی با بیان اینکه زبان فارسی هویت ماست و در طول تاریخ استعمار همواره قدم اصلی در تغییر هویت یک جامعه نفوذ به زبان آن بوده است، اظهار داشت: حساسیت‌ها در زبان فارسی در جامعه کم شده است و امروز در خانواده‌ها وقتی کودک زبان باز می‌کند، به سمت زبان خارجی می‌رود.

حجت الاسلام خاتمی همچنین با تسلیت فرا رسیدن روز شهادت امام جواد (ع) گفت: ایشان جزو ائمه‌ای است که باب الحوائج و در وفاداری شهره هستند.

مشاور استاندار زنجان در مردمی‌سازی امور، نیز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که برشی از سند تمدن اسلامی است، به بیانات رهبری در خصوص این بیانیه اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان جوانان محور و موتور محرکه حرکت به سمت تمدن اسلامی هستند.

مهدی رفیعی با اشاره به دیدار رهبری با دانشجویان در ماه مبارک رمضان گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف حلقه‌ها و جریان‌های مردمی را تشریح کردند.

وی با بیان اینکه جبران عقب‌ماندگی ما در زمینه فرهنگی نیازمند به میدان آمدن حلقه‌های میانی است، اظهار داشت: دهه 60 اوج مردمی‌سازی در کشور بود که با نگاه محرومیت‌زدایی شکل گرفت و موفق عمل کرد.

مشاور استاندار زنجان در مردمی‌سازی امور، به فعالیت‌ گروه‌های جهادی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: فعالیت این گروه‌ها مصداق مردمی‌سازی امور است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در نیمه دوم مهرماه امسال افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این نمایشگاه از طریق موسسه فرهنگی طریقت اشراق برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این نمایشگاه ناشران از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

ایرانه حیدری با بیان اینکه یازدهمین دوره از نمایشگاه استانی کتاب زنجان با عنوان « دانایی و توسعه» برگزار می‎‌شود، افزود: در ادوار گذشته این نمایشگاه با حضور و مشارکت برخی از دستگاه‎های استانی برگزار می‌شد که امیدواریم در دوره فعلی نیز شاهد این همکاری باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای دوره جاری نیز روی مشارکت شورای فرهنگ عمومی، استانداری، شهرداری، شورای شهر، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و مجمع امور صنفی حساب شده است، اضافه کرد: برای محل برگزاری نمایشگاه نیز سبزه میدان و مصلی در نظر گرفته شده است و اگر این 2 مکان فراهم نشد، در نمایشگاه کاسپین برگزار خواهد شد.

حیدری با اشاره به تشکیل کمیته‌‎های مربوطه در برگزاری این نمایشگاه گفت: کمیته اجرایی، تبلیغات، تشریفات و ... از جمله کمیته‌های مربوطه این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده برای برگزاری این نمایشگاه حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان است و زمان برگزاری نیز نیمه دوم مهرماه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha