کد خبر 206052
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی سبب بیداری جهانی شده است

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی سبب بیداری جهانی شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی امروز سبب بیداری جهانی شده و حقوق بشر در دین خدا است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت "هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی" افزود: باید با هر کسی با زبان خودش صحبت کرد و بدانید که حق پیروز است.

وی گفت: باید آن عامل موثری که بتواند بیداری و هوشیاری ایجاد کند در فرضیه‌های مختلف کشف شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در کتاب حقوق امام زین العابدین (ع) این مساله را معلل (دلیل آورنده) می‌دانند به یک منشا و منبع که آن منبع اصل حق است؛ اگر کسی و جریان مذهبی یا در ذات خود اگر کسی به حق قائل نیست، این مطلب حقوق از نظر منطقی در جامعه و اشخاصی قابل طرح است که از نظر تفکر و عقیده خودش به حقی قائل باشد.

وی افزود: آنها که حتی در کفر هم نفاق دارند به خاطر اینکه اصلا به حقی قائل نیستند به صورت تزویر و فریب این واژه‌ها را به کار می‌گیرند؛ استعمارگران از ۴۰۰ سال قبل برای غارت از اروپا بیرون زدند و برای این هدف کثیف همه موارد توجیه شده است لذا این تفکر از همه ابزار از جمله حقوق بشر نیز سوءاستفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دل انسان بیشتر برای کسانی می‌سوزد که به خواب عمیق فرو رفته‌اند و طلسم‌های دشمن را می‌پذیرند، اندیشه‌های آنها را به صورت نیابتی به مردم داخل تحمیل می‌کنند یا به صورت نیابتی وارد بر جنگی می‌شوند و افرادی را شهید می‌کنند لذا مشکل ما اینجاست.

وی اظهار کرد: فیلسوف‌های غربی به این نظریه رسیده‌اند که اساسا نمی‌دانند انسان برای چه به وجود آمده است و ما با چنین جریانی رو به رو هستیم، سوابق این کشورها را که مقایسه کنید، این مساله را می‌بینید و ایالات متحده آمریکا که اروپایی هستند، بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون نفر از سرخ پوست‌های بومی آمریکا را قتل عام کردند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اروپایی‌ها هیچ محدودیتی در ظلم کردن ندارند گفت: در تدین نیز خرافاتی را به هم بستند و تحت عنوان انجیل که همچون موم در دست خود و هرجور تمایل دارند استفاده می‌کنند اما مشکل کسانی است که دنبال رو این افراد هستند.

وی افزود: ابزار کشورهای غربی همواره سلاح، شکنجه، تطمیع و تهدید است و ما حداقل کاری که باید انجام دهیم این است که به هموطن و همزبان خود بگوییم مساله این است نه آنچه شما می‌شنوید و این از جهت سیاسی و فرهنگی است نه مراد غرب جغرافیایی و نه غرب جمعیتی است اما آنچه فرهنگی و سیاسی سلطه حکومتی دارد از وحشی‌ترین نوع حکومت تاریخ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: مغول‌ها هرجا رفتند، کشتند و سوختند و خراب کردند لذا می‌گوییم وحشی بودند اما در مقابل کارهای اروپایی‌ها هیچ نیست؛ جنگ‌های بین‌المللی با تلفات صد میلیونی کار این متمدن‌های اروپاست و در ایران قبل از انقلاب با سیاست و چراغ خاموش نیمی از جمعیت کشور را به نابودی کشاندند.

وی گفت: مساله تنها به اینجا ختم نمی‌شود و با نیرنگ و دروغ وارد کشورهای مختلف می‌شوند و وحشی‌گری را تمام می‌کنند اما معجزه قرن این انقلاب اسلامی بود که جهان تک قطبی را تمام کرد و نظم جدید جهان دیگر ابرقدرت نمی‌پذیرد که به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: باید وراثت کریمه امام راحل را در جهت تداوم راه همه تجربه‌های صحیح پیش آوریم و در قدم اول خفته‌های داخلی کشور را که نمی‌دانند به دنبال چه کسی هستند را بیدار کرد در حالی که بیداری انقلاب اسلامی به سراسر جهان رسیده است.

وی گفت: اینکه رئیس جمهور کشورمان با دعوت رسمی روسای جمهور به کشورهایی می‌رود که زمانی حیاط خلوت آمریکا بودند و آنچنان افتخارآفرینی می‌کند به این دلیل است که انقلاب اسلامی صادر شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در مقابل غربی که در همه نقاطش شکست خورده است و در خانواده، جامعه و حتی فرد مشکلات متعددی دارند اما بیداری شروع شده در حالی که با سخت‌ترین موانع رو به رو بوده اما یک به یک موانع را کنار زده چون متکی به ایمان بوده، خود را حفظ کرده است.

ششم تا دوازدهم تیر که در این مدت جنایت‌های بسیاری با حمایت و پشتیبانی آمریکا علیه ملت ایران صورت گرفته، به عنوان هفته "بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی" نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha