کد خبر 206025
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

رهایی پیرمرد همسرکش از مجازات اعدام

رهایی پیرمرد همسرکش از مجازات اعدام

مرد سالخورده که پس از 60 سال زندگی مشترک، همسرش را کشته بود به 3 سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مرد سالخورده که پس از 60 سال زندگی مشترک، همسرش را کشته بود با جلب رضایت پسر کوچکش که حاضر به گذشت نبود، از قصاص رهایی یافت و به سه سال زندان محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از شهریورماه سال 1400به دنبال کشته شدن زنی 75 ساله به نام رباب در خانه‌اش در پرند آغاز شد. پیرزن با ضربه‌های چاقو از پا درآمده بود و پلیس به بررسی پرداخت و شوهر 85 ساله وی را به عنوان مظنون پرونده بازداشت کرد.

مرد سالخورده علت قتل همسرش بعد از 60 سال زندگی مشترک را بی‌توجهی‌های او عنوان کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت.

در دادگاه

متهم که در حمام زندان زمین خورده بود و با شکسته شدن مهره کمرش با آمبولانس از زندان به دادگاه منتقل شده بود در حالی که روی صندلی‌های شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران دراز کشیده بود از خود دفاع کرد. در این جلسه فرزندان وی اعلام گذشت کردند اما پسر کوچکش تقاضای قصاص را مطرح کرد و گفت حاضر به گذشت از خون مادرش نیست.

متهم سالخورده در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و همسرم همیشه به خاطر بی‌توجهی‌های او با هم درگیر بودیم. آخرین بار ساعت ۴ صبح بود که با سیلی که به صورتم خورد از خواب بیدار شدم. من همسرم را دیدم که بالای سرم ایستاده بود. او با عصا ضربه‌ای به سینه‌ام زد که عصا شکست. همسرم چاقو در دست داشت و می‌خواست مرا بکشد.به همین خاطر او را هل دادم.در آن درگیری چاقو ناخواسته با او برخورد کرد و موجب مرگش شد.من هم از ترسم چاقو و لباس‌های خونی را به سطل زباله انداختم. اما همان موقع پسرم سر رسید و پلیس را خبر کرد.

در پایان جلسه پیرمرد توانست رضایت پسر کوچکش را نیز جلب کند و از قصاص رهایی یابد.

قضات دادگاه از جنبه عمومی جرم وی را به 3سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha