کد خبر 205895
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

افزایش قدرت ژئوپلیتیک کشور با سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین/ نقش ایران در تحولات نظام بین الملل مثبت است

افزایش قدرت ژئوپلیتیک کشور با سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین/ نقش ایران در تحولات نظام بین الملل مثبت است

شهریار حیدری گفت: با توجه به جغرافیای آمریکای لاتین و تفاهمات امضا شده بین ایران و این کشورها، قطعا قدرت ژئوپلتیک ما افزایش خواهد یافت.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با سفر اخیر رییس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین گفت: هرچقدر بتوانیم ارتباط خود با کشورهای مختلف را افزایش دهیم در واقع قدرت ژئوپلیتیک را افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به جغرافیای آمریکای لاتین و تفاهمات امضا شده بین ایران و این کشورها، قطعا قدرت ژئوپلتیک ما افزایش خواهد یافت.

حیدری تصریح کرد:  کشورهایی که رییس جمهور به آنها سفرکردند از قبل پیشینه روابط دوستانه با ما داشتند، این رابطه در ادوار مختلف تقویت شده و در این دور از سفر رییس جمهور، تفاهم نامه هایی که با حضور وزیر خارجه با همتای خود امضا شد به توسعه روابط کمک می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نقش مثبت جمهوری اسلامی در تحولات و قدرت نظام بین الملل، این مناسبات می توانند الگویی برای سایر کشورها باشد. روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها همواره بر اساس اعتبار، اعتماد و حسن نیت بوده است، پس کشورهای همسایه باید توجه بیشتری برای توسعه روابط  با ایران داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha