کد خبر 205853
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

طبقه مخابراتی برج میلاد از تعطیلی درآمد

طبقه مخابراتی برج میلاد از تعطیلی درآمد

طبقه مخابراتی برج میلاد تهران بعد از ۱۵ سال از زمان بهره برداری این مجموعه به بهره برداری رسید که این اتفاق خوشایند مدیون همکاری دو نهاد مهم کشور یعنی شهرداری تهران و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ طبقه مخابراتی برج میلاد تهران بالاخره و بعد از ۱۵ سال از زمان بهره برداری این  مجموعه به بهره برداری رسید که این اتفاق خوشایند مدیون همکاری دو نهاد مهم کشور یعنی شهرداری تهران و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. چهارشنبه  ۲۳ خرداد ماه معاونان دو مجموعه شهرداری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توافق نامه ای را امضا کردند که پیرو آن امکان ارسال فرکانس و سیگنال نه تنها برای مردم پایتخت بلکه برای شهروندان استان تهران به سهولت امکانپذیر می‌شود.


توافقنامه بهره برداری از طبقه رادیو تلویزیونی برج میلاد امضا شد

در مراسم امضای این توافق نامه محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، محسن برمهانی معاون سیما سازمان صدا و سیما، علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه  و مجتبی رضایی معاون منابع مالی و سرمایه انسانی این سازمان، حضور داشتند.

محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این زمینه می‌گوید:«رویداد با دستور شهردار تهران و توافق مدیریت شهری و رسانه ملی پس از ۱۵سال از افتتاح برج میلاد که یک مجموعه چند منظوره است درمورد یکی از کارکرد های اصلی آن یعنی بهره برداری ازطبقه تلویزیونی  توافق شد. ‏این امر فقط با یک نگاه ملی از جانب شهردار تهران ورئیس صدا وسیما میسر شد. به عنوان کسی که در دو سوی این مذاکرات طولانی ‏حاضربوده‌ام ومتوجه ملاحظات و سیاست‌های طرفین هستم این توافق را به نفع مردم می‌دانم.یکی از فلسفه های وجودی برج میلاد استفاده مخابراتی و تلویزیونی از آن است که میلیاردها هزینه آن شده ولی به هر دلیلی ۱۵سال بلا استفاده مانده بود.»

او همچنین معتقد است: « با بهره برداری از این طبقه امکان معطل مانده ارزشمند سیگنال رسانی کامل و با کیفیت که به دلیل بلند مرتبه سازی های انجام شده در شهر از دست رفته بود ممکن می‌شود. حتی فراتر از آن می‌تواند جنبه های ملی هم داشته باشد.»

به گفته توکلی زاده: همچنین شهرداری تهران که رسالت بزرگی در حوزه گفتمان سازی، فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی دارد امکان بی بدیلی برای تولید و پخش برنامه در رسانه ملی برایش فراهم می شود. رسیدن به این توافق هرچند سخت می‌نمود ولی با نگاه ملی و ترجیح نفع مردم و در نظر گرفتن دستاورد برای طرفین مقدور شد.»

‏⁧⁩عباس حیدری مدیرعامل برج میلاد تهران نیز از این موفقیت در دوره جدید مدیریت شهری می‌گوید و توضیح داد:« با پیگیری های انجام گرفته در برج میلاد تهران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این توافق نامه پس از نزدیک به 15 سال از زمان راه اندازی برج میلاد امروز به امضا رسید. با امضای این توافق نامه، بهره برداری از طبقه رادیو- تلویزیونی برج میلاد برای ارسال سیگنال در اختیار سازمان صداوسیما قرار می گیرد. برج میلاد از همان ابتدا به عنوان یک برج مخابراتی برای شهر تهران ساخته شده بود، اساسا برج میلاد یک برج مخابراتی است که تا کنون به دلایل مختلف از این برج  در جهت اهداف مخابراتی یا ارسال سیگنال رادیو تلویزیونی استفاده نشده است.

به گفته مدیرعامل برج میلاد، ثمره این بهره برداری برای همه مردم تهران در دریافت سیگنال آنتن دیجیتال و ثابت تلویزیون و رادیو محسوس خواهد بود و مشکل سیگنال دهی در بسیاری از مناطق تهران برطرف خواهد شد.

حیدری توضیحات خود را اینگونه تکمیل می کند:«امضای این توافقنامه و بهره برداری از ظرفیت مخابراتی برج میلاد بعد از گذشت سال‌ها از متروکه ماندن طبقه مخابراتی این برج بلند، گام مهمی در استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و مشارکت و همکاری بین دستگاه های مختلف کشور است که سود آن به صورت مستقیم و شفاف برای مردم قابل لمس خواهد بود.»

محسن برمهانی معاون سیما سازمان صدا و سیما نیز با تشکر ویژه از شهردار تهران و تیم همراهشان برای به ثمر نشستن این اقدام بزرگ می‌گوید: «شهرداری و صدا و سیما دو ارگان مهم مردمی هستند که در ارتباط مستقیم با زندگی شهروندان بوده و استفاده از طبقه مخابراتی قطعاً کمک های شایسته ای به صدا و سیما برای ارسال سیگنال و فرکانس برای ارائه کیفیت تصویری بهتر می کند.»

به گفته او شهرداری به ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت برج میلاد تلاش های بی وقفه ای برای این اقدام کردند. به هر جهت برج میلاد از سرمایه های ملی کشور است و وظیفه همه ما آن است که در راستای منافع ملی کشور به مردم عزیزمان خدمت رسانی کنیم. ما باید در ارائه خدمات به مردم سبقت بگیریم و امروز خوشبختانه با این توافق این امکان میسر شده است که در شهری همچون تهران سیگنال رسانی به مردم از سطح شهر تهران فراتر رفته و با توجه به ارتفاع بسیار خوب برج میلاد، به سطح استانی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha