کد خبر 205750
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

قیمت دلار تحت تاثیر اخبار متناقض سیاسی

قیمت دلار تحت تاثیر اخبار متناقض سیاسی

قیمت دلار این روزها نوساناتی دارد. روز گذشته، در آغاز معاملات روند افزایشی داشت و به 50 هزار دلار هم نزدیک شد اما از میانه‌ها روز روند کاهشی به خود گرفت و به سطح 48 هزار تومانی هم رسید. امروز اما معاملات دلار نوسانات اندکی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت دلار امروز را با حدود قیمتی 48 هزار و 450 تومان آغاز کرد و در ادامه روند آن اندکی افزایشی بوده است. به گونه‌ای که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار نقدی به حدود 48600 تومان هم رسیده. معاملات غیرقانونی فردایی نیز در محدوده 48750 تا 48800 تومان انجام می‌شوند.

با وجود این در کل دلار نسبت به روز گذشته روند کاهشی دارد. به گزارش شبکه، طلا، سکه و ارز، قیمت دلار تا ظهر امروز 25 خرداد، با 137 تومان (0.28%) کاهش، 48718 تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با 229 تومان کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم 48626 تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، 48790 تومان، بیشترین مقدار و 48610 تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

به گزارش برخی کانال‌های تلگرامی روز گذشته، چهارشنبه 24 خرداد شروع معاملات با 49500 تومان بود. در ادامه روند بازار نزولی شد. دیروز، کف قیمت به 48550 و سقف آن به 4988 تومان رسید. آخرین مظنه معاملات غیرقانونی دلار فردایی نیز 48850 تومان بود.

برجام نزدیک است؟
این روزها اخبار ضد و نقیضی از گفتگوهای ایران و آمریکا و آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد بازار را سر در گم کرده است.

بعد از روزها انتشار اخبار در مورد مذاکره ایران و آمریکا و احتمال توافق موقت، اواخر هفته گذشته هر دو طرف موضوع را رد کردند. آمریکا شب گذشته نیز موضع خود را دوباره تکرار کرد. کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید گفت: سیاست ما در مقابل ایران تغییر نکرده است. ما بر محدود کردن رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق فشار با همکاری نزدیک با متحدان خود متمرکز بوده ایم.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه داشتن کانال‌های باز گفت وگو مهم است، گفت که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد.

  سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تغییر نکرده است و ما همیشه غنی سازی ایران را از نزدیک دنبال می کنیم. آمریکا دیپلماسی را ترجیح می دهد با این حال ما همچنین برای همه احتمالات آماده می شویم.

خوشبینی‌ معامله‌گران دلار نسبت به نتیجه مذاکرات
با وجود این، منابع دیگری از گفتگوی ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان خبر می‌دهند. بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان روز چهارشنبه گفت: جمهوری اسلامی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان نزدیک شده‌اند.
 

او البته تاکید کرد جدی بودن واشنگتن و تهران را در تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای احساس می‌کند.
 
 
البته برخی از اخبار و تکذیب‌ها می‌تواند جنبه رسانه‌ای نیز داشته باشد. اما به هر حال به نظر می‌رسد برخی از این مباحث معامله‌گران را تا حدودی سر در گم کرده است. به گونه‌ای که برخی از آنها دیروز با تغییر روند افزایشی به کاهشی غافلگیر شدند.

البته در این میان یک توئیت هم بر روند نزولی بازار اثر گذاشت. علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در توئیتر نوشت: «در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفتگو کردیم.»

خوشبینی نسبت به خروجی این مذاکرات، روند قیمت دلار را کاهشی کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha