کد خبر 205720
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

آموزش‌های فنی حرفه‌ای در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور تقویت می‌شود

آموزش‌های فنی حرفه‌ای در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور تقویت می‌شود

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای رفع ناترازی‌های قبل و ایجاد مهارت و اشتغال در این مناطق است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عرفان خسرویان روز پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در حالی که در سال‌های گذشته مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد شده در کلانشهرها و استان‌های برخوردار بسیار بیشتر از مناطق کمتر توسعه یافته بوده است از همین رو دولت سیزدهم درصدد است این ناترازی را رفع و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را در این استان‌ها تقویت کند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای مهارت آموزشی در کشور دارد که در همین راستا همکاری بین وزارت علوم، صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیش از گذشته پررنگ می‌شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تربیت تکنسین‌ها و نیروهای مهارت‌دیده را لازمه رونق بخشی به فضای کسب و کار کشور دانست و گفت: در حال حاضر برخی از واحدهای صنعتی با کمبود نیروی ماهر و مهارت‌دیده روبرو هستند از همین رو باید تلاش کرد تا مهارت نیروی کار را افزایش دهیم.

خسرویان با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشکده دولتی کشور است، اظهار داشت: این دانشگاه با در اختیار داشتن ۲۰ درصد جمعیت دانشجویان، نقش مهمی در ترویج دانش و مهارت در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه ۳۰۰ دانشجوی خارجی نیز دارد، خاطرنشان کرد: تبادل دانشجو با کشورهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور حمایت اعتباری از استان چهارمحال و بختیاری را از مهمترین برنامه های خود از سفر به این استان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تجهیز آموزشکده‌ها اعتباری به استان اختصاص داده شد اما پیشنهاد ما بر اینست که در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان اعتباری بیشتری برای این بخش تقاضا شود.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و مراکز علمی دارد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با بیش از سه هزار ۳۰۰ دانشجو در ۴۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تربیت نیروهای مورد نیاز در صنایع می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha