کد خبر 205718
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

بهادری‌جهرمی: گوش این دولت شنواست

بهادری‌جهرمی: گوش این دولت شنواست

سخنگو و دبیر هیات دولت گفت: گوش این دولت شنوا بوده، هست و به طور حتم خواهد بود چرا که نقد برای همه ما قابل استفاده و کمک‌ کننده در شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در حاشیه همایش روایتگران پیشرفت در محل استانداری کرمان در جمع خبرنگاران افزود: این دولت از همان روز نخست نشان داده در سطح عالی به ویژه در سطح رییس جمهور در میان مردم و در میان اقشار مختلف است و نه تنها در زمان شادی بلکه در برهه های غم و کمبود نیز در کنار مردم حضور داشته است.

وی اضافه کرد: تصاویر رییس جمهور را در چند روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری در نظر دارید که ایشان در داروخانه تامین داروهای خاص زمانی که دارو کمبود بود حضور پیدا می‌کرد و در شرایط مشابه در پمپ های بنزین وقتی که با مشکل و اخلالی به واسطه هک مواجه شده بود حضور داشت.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به سیاست خارجی این دولت گفت: نگاه دولت آیت الله رییسی از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه به همه ظرفیت‌های جهانی در همه نقاط جهان همراه بوده است.

وی ادامه داد: نگاه‌هایی در برخی کشورها و در برخی دوره ها بوده که حوزه سیاست خارجیشان را با کشورهای خاص محدود می کنند که هرگز نگاه این دولت این موضوع نبوده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: کشورهای که می‌توانند شرکای هم دیرینه، مطمئن و پایدار برای ملت ایران باشند شرکای قابل اعتمادتری به ویژه در حوزه همکاری‌ها و همراهی‌های اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: نگاه دولت سیزدهم در دیپلماسی همسایگی به این معطوف شده که دیرینگی بسیار بلندمدتی از همکاری‌ها و روابط دیپلماتیک چه در حوزه‌های اقتصادی و چه در حوزه‌های غیر اقتصادی با مسیر همسایگان خودش در نقاط مختلف مرزی و به ویژه ۱۵ همسایه اطراف کشور، وجود دارد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم در دیرینگی دیپلماسی همسایگی اقتصادی و تجاری یادآور همکاری های تجاری و اقتصادی پایدار و بلند مدتی مثل مسیرهای جاده ابرایشمی است که شرق و غرب عالم را به هم وصل می کرده و نوعی تعامل اقتصادی و تجاری بوده که برای همگان سودآور، مشترک و پایدار بوده است.

وی افزود: نگاه این دولت زنده کردن و فعال کردن این مسیرهای همکاری سیاسی، تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با نگاه به سنت های ایران اسلامی است.

نتایج دیپلماسی همسایگی

سخنگوی دولت بیان کرد: یکی از نکات و نتایج سیاست دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و ظرفیت های تعامل ‌های همسایگی است که این مهم در کنار و به واسطه ظرفیت‌های روابط دو و چند جانبه بین کشورهای همسایه فعال می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات و نتایج سیاست دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم تعاملات گسترده برای حفظ، توسعه و تقویت امنیت منطقه، افزایش ثبات منطقه، پایداری تعاملات بین‌المللی و اثرگذاری مشترک کشورهای منطقه در حوزه‌های جهانی و روابط مختلفی است که در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شاهد آن هستیم و هم اینک یکی از بزرگترین کنگره‌های عظیم مسلمانان در کشور عربستان یعنی کنگره حج در حال برگزاری است.

بهادری جهرمی با اشاره به اهمیت کنگره حج گفت: قوت‌بخشی، انسجام بخشی به کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه در امثال چنین اقدامات و رویه‌هایی نتیجه حرکت‌ها و روش های دولت سیزدهم در تعامل با سایر دولت‌ها خواهد بود و در همین راستا وزیر امور خارجه کشور عربستان به کشور می آید و اقداماتی را در همین راستا به یاری خدا خواهند داشت.

هدف رییس جمهور از سفر به آمریکای لاتین

وی همچنین با اشاره به مهمترین هدف از سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین تاکید کرد: نگاه این دولت نگاه متوازن در حوزه سیاست خارجی و همه ظرفیت‌های خارجی در حوزه جهانی است که محدود به یک حوزه خاص نیز نیست؛ به ویژه در حوزه آمریکای لاتین که همکاری نزدیک ۲ ملت و دو کشور با هم سوابق نزدیک دارند و نگاه های مقاومت، محور این دو ملت به هم نزدیک است.

بهادری جهرمی گفت: در همین راستا این چند کشوری که رییس جمهور به آنها سفر کرد هم اینک از تحریم های غیرقانونی و ظالمانه مشترکی رنج می برند و شرایط مشابه یا مکملی را در خیلی از حوزه ها با کشور ما دارند؛ از این رو همکاری بسیار نزدیکی در این حوزه‌ها تعریف شده است و این همکاری ها کم کم به مرحله بهره بردای می رسد یا در حال بهره‌برداری و مسیر توسعه و پیشرفت قراردارد.

وی گفت: تعامل تجاری ما با بعضی کشورهای امریکای لاتین تا چهار برابر افزایش داشته و امید که با این سفرها افزایش بیشتری یابد.

سخنگوی دولت در چند جلسه دیگر نیز در کرمان طی امروز شرکت خواهد کرد؛ ذیل همایش روایتگران پیشرفت بیش از ۷۰ رسانه خارجی و داخلی از تهران از روز گذشته از برخی صنایع معدنی کرمان بازدید داشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha