کد خبر 205716
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

وزیر فرهنگ: کردستان در اولویت اجرای برنامه‌های وزارت است

وزیر فرهنگ: کردستان در اولویت اجرای برنامه‌های وزارت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان کردستان در اولویت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در بدو ورود به استان کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر شناخته شده و در این زمینه در سطح کشور پیشتاز است.

وی افزود: ما خود را خادمان مردم استان می دانیم و از برنامه‌های توسعه و پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر این دیار استقبال می کنیم و در این سفر هم برنامه‌های مطلوبی در حوزه فرهنگ و هنر تدارک دیده شده و اجرایی خواهد شد.

قدردانی وزیر از اقدامات فرهنگی استاندار کردستان

وی با بیان اینکه با کمک استاندار قدم‌های خوبی برای توسعه فرهنگی و هنری استان برداشته شده است، گفت: با حمایت‌های استاندار مسیر توسعه و رشد فرهنگی استان در حال طی شدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به استان در حوزه فرهنگ و هنر و تاکید بر بررسی و پیگیری آن، بیان کرد: در وزارت ارشاد، استان کردستان از اولویت‌های اصلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و این وزارتخانه با همه امکانات خود در حوزه فرهنـگ وهنر بیشتر از گذشته پای کار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه به کردستان سفر می‌کند و علاوه بر شرکت در یادواره شهدای ۱۵ خرداد بانه، از چند طرح فرهنگی استان کردستان از جمله تالار فرهنگی سنندج و همچنین نگارخانه ارشاد این شهر نیز بازدید می‌کند.

یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه روز پنجشنبه ساعت ۱۷ عصر در سالن ۹ دی این شهرستان برگزار می‌شود.

در بمباران ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهر بانه توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق بیش از ۶۰۲ نفر از اهالی این شهر شهید و بیش از هزاران نفر زخمی شدند که فاجعه انسانی را در تاریخ شهر کوچک مرزی بانه ثبت کرد.

در این حادثه تلخ بسیاری از خانواده‌های بانه‌ای یک یا چند نفر از اعضای خود را از دست دادند تا ۱۵ خرداد سال ۶۳ برای همیشه در یاد و خاطره مرزنشینان به عنوان یک فاجعه انسانی و تلخ باقی بماند.

در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهر بانه ۷۲ بار بمباران شد که حادثه ۱۵ خرداد خونین‌ترین آنها بود.

شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha