کد خبر 205619
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

امام جمعه زندیه: صرفه جویی ضرورت جلوگیری از بروز بحران است

امام جمعه زندیه: صرفه جویی ضرورت جلوگیری از بروز بحران است

امام جمعه زرندیه گفت: صرفه جویی به عنوان یک ف هنگ پسندیده از ضرورت های جامعه برای جلوگیری از بحران های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام حسین ابراهیمی روز چهارشنبه در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف از ضروریات جامعه کنونی و از فرهنگ های شایسته و ارزشمند ایرانیان و مسلمانان فرهنگ است.

وی اضافه کرد: منابع و امکانات کشور به ویژه در بحث آب و انرژی با محدودیت مواجه شده و باید برای قرار نگرفتن در وضعیت بحران روش های صحیح استفاده را به مردم آموزش داد.

فرماندار زرندیه هم در این نشست گفت: صرفه‌جویی و الگوی صحیح مصرف در بسیاری از موارد نهادینه نشده است و افراد بسیاری در جامعه ما عمل صرفه‌جویانه را در مصرف منابع و امکانات نادیده می‌گیرند.

ابوالقاسم مهری افزود: فرهنگسازی و ترویج فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع از مهمترین راهکارهای برون رفت از بحران ها است و دستگاههای فرهنگی شهرستان باید در این مسیر ادارات تخصصی را یاری کنند.

احمد جوانمرد رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرندیه افزود: به منظور توسعه فرهنگ صرفه جویی بخشنامه رعایت الگوی صحیح مصرف توسط فرمانداری تهیه و به دهیاریها، شهرداریها و اعضای شورای اداری شهرستان ارسال شود.

وی گفت: همچنین طبق مصوبه شورای فرهنگ عمونی، مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی هماهنگی لازم با ائمه جماعات و هیات امنای مساجد بعمل آورد تا نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف در مساجد اقدام و اوقاف و امورخیریه هماهنگی لازم با هیات امنای امامزادگان بعمل آورد تا نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف در بقاع متبرکه اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha