کد خبر 205544
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

نماینده ولی فقیه در گیلان:

عملکرد هلال‌احمر با خدمت‌رسانی به‌موقع در بحران‌ها برجسته است

عملکرد هلال‌احمر با خدمت‌رسانی به‌موقع در بحران‌ها برجسته است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هلال‌احمر در بحران‌های داخلی و نیزخارجی با خدمت‌رسانی به موقع عملکرد برجسته ای داشته و همواره می‌درخشد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آیت الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در رشت اظهار کرد: هلال‌احمر یک سازمان مردم‌نهاد است که در کنار دولت، خدمتگزار ملت است.

امام جمعه رشت افزود: یکی از وظایف مهم این جمعیت خدمات‌رسانی سریع به مردم در حوادث مختلف است که در بحرانهایی همچون تصادفات، سیل، زلزله و غیره به مردم کمک‌رسانی می‌کند و در زلزله ترکیه و سوریه نیزاین جمعیت خدمات شایانی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در بحران برف که برخی راه‌های مواصلاتی مسدود شده بود، جمعیت هلال احمر از طرق مختلف در رساندن مردم به مراکز درمانی و ارسال جیره‌های غذایی و دارویی کوشید و باید قدردان این تلاش‌ها و خدمات باشیم.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است که کار در آن افتخار است. نهادی که از دل مردم برای خدمت‌رسانی به مردم برآمده و هر روز این عزیزان آماده حضور در بحران‌های احتمالی هستند و خدمت هلال احمر اثرگذار و ماندگار است.

امام جمعه رشت با اشاره به نخستین دوره جشنواره کتاب "هلال درخشان" در گیلان و لزوم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای رو به رشد است که اهالی کتاب در آن جامعه فراوان باشند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دانش به جامعه قدرت می‌دهد اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه هدایت‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب و تلاش جوانان این مرز و بوم همواره در جستجوی علم است و جستن علم نیز در سایه مطالعه است.

ارتقای فرهنگ دینی یکی از رسالت‌های مهم است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ما ارتقای فرهنگ دینی است و باید تلاش کنیم تا جنبه‌های معرفتی نسبت به دین را افزایش دهیم.

حجت الاسلام عبدالحسین معزی به جشنواره کتابخوانی هلال درخشان گیلان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بسیار بالا بود و بیش از ۴۶ هزار نفر در آن حضور یافتند و امروز باید تلاش کنیم تا چنین جشنواره‌هایی بیشتر برپا شود.

وی ادامه داد: کتاب دریچه معرفت به جهان و تمدن‌ساز است و از طریق کتاب و کتابخوانی با اندیشه‌های بزرگان آشنا می‌شویم و یکی از وظایف مهم مسلمانان کتابخوانی و فراگرفتن علم و دانش است.

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه کتابخوانی در جامعه به دلیل گسترش فضای مجازی تا حدی کم شده که باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه نهادینه شود به خصوص قشر نوجوان و جوان ما بیشتر با کتاب و کتابخوانی مانوس شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha