کد خبر 205530
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

اجرای طرح پیاده‌راه پیرعبدالملک تا تازه‌میدان اردبیل بررسی شد

اجرای طرح پیاده‌راه پیرعبدالملک تا تازه‌میدان اردبیل بررسی شد

در نشست مشترک اعضای شورای شهر اردبیل با سرهنگ فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اجرای طرح پیاده راه پیرعبدالملک تا (تازه میدان) چهارراه امام حسین (ع) بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جواد انصاری، رئیس شورای شهر اردبیل ۲۴ خرداد در این جلسه گفت: اعتبار برای احداث پیاده راه پیرعبدالملک تا چهارراه امام حسین(ع) در بودجه  ۱۴۰۲شهرداری مصوب شده است که اجرای آن امروز در این جلسه مطرح و بررسی شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پیاده راه جز مصوبات شورای ترافیک استان در راستای کاهش ترافیک در شهر اردبیل است، افزود: همچنین مقرر شده بود چگونگی اجرای این طرح در شورای شهر مورد پژوهش و بررسی قرار گیرد.

انصاری با بیان اینکه در سال ۹۶ مطالعات مکان یابی چندین پیاده راه در شهر اردبیل توسط مشاورین برتر انجام شده بود که پیاده راه عالی قاپو به عنوان اولین پیاده راه در اردبیل در دور پنجم اجراشد، افزود: پیاده راه پیرعبدالملک نیز در بودجه ۱۴۰۲ مصوب شده و چندین پیاده راه دیگر نیز از جمله پیاده راه بازار تا عالی قاپو، پیاده راه  امام حسین(ع) تا بازار، آزادگان و فلسطین در برنامه های آتی خواهد بود.

رئیس شورای شهر اردبیل همچنین با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه صرفا هم اندیشی جهت بهتر اجرا شدن این طرح است، گفت: لازم است این طرح در کمیسیون فنی و عمرانی، کمیسیون ترافیک و حمل ونقل شهری و مرکز پژوهش شورای شهر بررسی شود تا شاهد اجرای طرحی موفق در اردبیل باشیم.

جنبش پیاده‌راه‌سازی در مرکز شهر اردبیل راه‌اندازی می‌شود

حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه امیدواریم خروجی جلسات همنشینی منجر به اقدامات عملیاتی و میدانی برای جلب رضایت شهروندان در کاهش ترافیک شود؛گفت: پیاده راه سازی معابر شهری در راستای ساماندهی ترافیک بایستی در دستور کار شورا و شهرداری اردبیل شود.

فتاحی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر و اهتمام شهردار اردبیل در نصب تجهیزات هوشمند ترافیک برای بهبود در عبور و مرور گفت: زیرساختهای برای اجرای طرح زوج و فرد در اردبیل فراهم است، هرچند این زیرساختها کافی نیست اما اجرای این طرح ضرورت دارد.

رئیس پلیس راهور استان عنوان کرد: در مدیریت ترافیک سه مولفه مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات بسیار حائز اهمیت است و زمانی که بحث آموزش و مهندسی ترافیک مطرح باشد قطعا اجرای مقررات و اعمال قانون و جریمه کاهش خواهد یافت که در دیگر کلانشهرها شاهد این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در اردبیل مهندسی ترافیک و آموزش جز دغدغه مسئولان نبوده و صرفا پلیس مجبور به اعمال قانون شده است که باید دو مولفه مذکور در اولویت باشد.

فتاحی ادامه داد: همواره پیاده راه سازی در سطح دنیا بعنوان پروژه معقول و محبوب معرفی میشود که در سایر استان‌ها نیز شاهد اجرای آن هستیم چنانچه احداث و اجرای یک پیاده را به صورت کارشناسی باشد قطعاً مورد مقبولیت و محبوبیت قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تشریح کرد: ما همگام و همراه شورای شهر و شهرداری اردبیل در احداث پیاده راه‌ها و تبدیل معابر شهری به پیاده راه هستیم.

وی گفت: طرح پیاده راه پیرعبدالملک تا تازه میدان می تواند طرحی مقبول برای شهروندان باشد، به شرطی که تردد خودروهای امدادی، کامیونها و وانت بارها نیز در نظر گرفته شود.

فتاحی همچنین با بیان اینکه در حال حاضرشهر اشباع از خودرو شده و هیچ تغییری در زیرساختهای شهری پیدا نشده است، گفت: تا زمانی که زیرساختها ثابت بماند مشکل ترافیک هرسال نسبت به سال بعد بدتر خواهد شد، برای پیشگیری از التهاب ترافیک در هسته مرکزی بایستی جنبش پیاده راه سازی را در شهر راه اندازی کنیم.

توجیه فنی و اقتصادی پیاده راه پیرعبدالملک تا تازه میدان شفاف مشخص شود

ابراهیم علیپور، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه در خصوص بررسی بیشتر برای چگونگی اجرای طرح پیاده راه پیرعبدالملک تا تازه میدان گفت: توجیه فنی، اقتصادی و میزان ریسک اجرای این طرح بایستی بصورت شفاف مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است بافت مرکزی شهر پیاده محور باشد، افزود: بودجه شهرداری اردبیل آنچنان زیاد نیست تا تصمیمات جزیی منجر به هدر رفت بودجه شود.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: همواره تصمیم گیری های سلیقه ای یک آسیب است. در اجرای هر طرحی بایستی توجیه فنی، اقتصادی و میزان ریسک آن مشخص شود تا شاهد طرح و پروژه ای شکست خورده نباشیم.

علیپور با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم ظرفیت پذیریش اجتماعی پیاده راه عالی قاپو در حد صفر است؛افزود: نباید پروژه پیاده راه پیرعبدالملک نیز بمانند آن منجر به نارضایتی کسبه شود.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین با بیان اینکه چرا تاکنون هیچ اقدامی حتی در حد مطالعه اولیه برای ساماندهی میدان وحدت بعنوان پر خطرترین گره ترافیکی اردبیل انجام نشده است گفت: پروژه های اجرایی باید اولویت بندی شود که در این صورت ساماندهی میدان وحدت قطعا دراولویت اول خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha