کد خبر 205506
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

مدیریت مصرف در استفاده از منابع آبی آستارا ضروری است

مدیریت مصرف در استفاده از منابع آبی آستارا ضروری است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا بر لزوم مدیریت مصرف در استفاده از منابع آبی این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی و آشامیدنی مدیریت شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سخاوت سلیمان نژاد امروز در جلسه شورای منابع آب شهرستان آستارا، با بیان اینکه مصرف بهینه آب بر همه آحاد جامعه واجب است و باید مصرف را کنترل کنیم، اظهار کرد: آب از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار و یکی از ملزومات اصلی در توسعه اقتصادی و کشاورزی این شهرستان مرزی در استان گیلان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا از آب مطمئنه مانند سد برخوردار نیست، افزود: هم اکنون تمام فشارها روی ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های عمیق یا آب‌بندان‌ها است و به همین دلیل مردم بایستی مصرف آب شرب و کشاورزان آب شالیزارها را به خوبی مدیریت کنند.

سلیمان نژاد ادامه داد:  شهرستان مرزی بندر آستارا از شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص برخوردار است و باید از رودخانه ها، آب بندان ها و چاه های آن برای مصارف کشاورزی به درستی استفاده شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا اظهار کرد: دستگاه های اجرایی بر کاهش چالش های احتمالی کمبود آب در دو ماه آینده تلاش کنند و کشاورزان نیز در مصرف بهینه آب با مسئولان مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به بارش‌های صورت گرفته، پیش‌بینی کارشناسان مربوطه حاکی از این است که شهرستان آستارا به ویژه در بخش کشاورزی تابستانی بدون تنش در حوزه آب را سپری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان با حدود ۹۶ هزار نفر جمعیت، ۷۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و ۶۰۰۰ بهره بردار دارد و بیشتر کشاورزان آن شالیکار هستند و به طور متوسط از ۳۲۰۰ هکتار شالیزار، حدود ۱۵ هزار تن شلتوک برداشت و بیش از ۸۰۰۰ تن برنج سفید تولید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha