کد خبر 205451
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

مشاور عالی رئیس جمهور: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه رفع مشکلات کشور است

مشاور عالی رئیس جمهور: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه رفع مشکلات کشور است

مشاور عالی رئیس‌جمهور در امور ایثارگران با بیان اینکه دشمن درصدد ترویج ناامیدی در کشور است گفت: تاکنون از فتنه‌های بسیاری عبور کردیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه رفع مشکلات کنونی کشور است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده روز سه شنبه در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گچساران با بیان اینکه جهاد تبیین بزرگ‌تر از جهاد دفاع مقدس است افزود: بسیاری افراد جامعه خدمات و کارهای انجام‌شده در دفاع مقدس را ندیدند پس وظیفه‌داریم این موضوعات را در جامعه تبیین کنیم.

وی بیان کرد: به برکت ایران اسلامی بیش از ۸۵ درصد مردم کشور هم اکنون از سواد برخوردار هستند.

ولی زاده ادامه داد: در بخش زیر ساخت‌های از جمله برق رسانی و گاز رسانی به روستاها خدمات ارزنده‌ای بعد از انقلاب انجام شده بطوری که هم اکنون در حوزه خدمات و برق‌رسانی تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار و ۳۳ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که می‌بایست این دستاوردها را برای جوانان تبیین کنیم.

ولی زاده ادامه داد: نسل جوان کشور باید بدانند که شهدا چه افتخاراتی برای این کشور و ملت و همچنین خانواده‌های آنها با استقامت و صبوری به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی کارکنان حتی اسم شهید اداره‌شان را نمی‌دانند تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما در مقابل تمام امکانات استکبار جهانی ایستادگی کردند و باید وصیت‌نامه شهدا را برای نسل جوان تبیین کردند.

ولی زاده با بیان اینکه تحقق جهاد تبیین در جامعه ضروری است تصریح کرد: در زمینه جهاد تبیین عقب هستیم و نخستین توصیه شهدا دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی بوده که نباید این موضوعات هم فراموش و پشت ولایت را خالی کنیم.

مشاور عالی رئیس‌جمهور در امور ایثارگران افزود: امروز اقتدار ایران اسلامی به برکت شهداست و با وجود تحریم‌های دشمنان ایران اسلامی توانست با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب از این تحریم‌ها عبور کند.

ولی زاده ادامه داد: مسئولان باید بدانید که این میز و صندلی و این عناوین و منصب‌ها همه از شهداست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت همه اقشار جامعه است و در تبیین این مهم باید قدم‌های جدی برداشته شود.

وی ابراز کرد: فرهنگ و ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ یک نگاه میدانی است و هم اکنون ۱۶۰۰ قانون، ماده و تبصره در زمینه ایثارگران وجود دارد که تنها ۲۴ درصد اجرایی شده است.

ولی زاده اظهار کرد: در سال گذشته از بودجه تمام دستگاه‌های اجرایی یک درصد برای فرهنگ ایثار و فرهنگ اختصاص دادیم.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نظام و انقلاب فتنه‌های و راه‌های زیادی را علیه ایران امتحان کردند که به لطف خداوند از همه آنها عبور کردیم.

مشاور عالی رئیس‌جمهور در امور ایثارگران ادامه داد: دشمنان به دنبال نا امیدی در جامعه هستند و هیچ خیانتی بالاتر از این نیست که بخواهیم به سوی ناامیدی مردم را سوق دهیم و باید مردم را به آینده روشن این کشور امیدوار کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته طرح سپاس در دولت تصویب شد که در این طرح باید رؤسای ادارات به‌صورت هفتگی از خانواده‌ای شهدا و ایثارگر سرکشی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در بحث بررسی و برطرف کردن مشکلات جامعه ایثارگری بصورت میدانی وارد عمل شده افزود: در بازدیدهای استانی مشکلات جامعه ایثارگری احصا و پیگیری لازم بر اساس قانون برای به برطرف شدن مشکلات انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: این شهرستان در دفاع مقدس یکهزارو ۸۵۸ جانباز و ۳۵۷ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سید حسین حسینی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۸۶۳ نفر از جامعه هدف ایثارگری و ۲۳ نفر فرزند شهید نیز در این شهرستان بیکار هستند و انتظار می‌رود طبق قانون و در پتروشیمی و نفت به کار گرفته شوند.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه نباید به کار گیری فرزند شهید باعث اعتراض برخی افراد شود گفت: شهدا و خانواده آنها ایثار را به طور کامل معنا کرده اند.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: انتظار می‌رود به خانواده شهدا و فرزندان آنها و ایثارگران توجه شود.

وی ابراز کرد: در این شهرستان سه محله فقیر نشین با سکونت ۲۵ هزار نفر وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: در سپاه این ناحیه هفت هزارو ۵۵۵ پرونده ایثارگر وجود دارد که ۳۰۱ خانواده آنها نیازمند حمایت ویژه در این شهرستان است.

سرهنگ سید حمزه محقق زاده افزود: ایران اسلامی امنیت و اقتدار خود را مدیون خون شهدا و ایثار جانبازان و خانواده آنان است.

فرماندار گچساران گفت: امروزه عزت و سربلندی ما مدیون شهدا و خانواده آنان است.

روانبخش دیهیم خوب افزود: ما باید سعی کنیم تا وصیت‌های شهدا را به نسل جوان فهمانده و خاطره آنها را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه در شرکت نفت تعدادی از جامعه ایثارگران و خانواده شهدا تبدیل وضعیت شدند گفت: وضعیت تبدیل خانواده شهدا و ایثارگران بررسی و امیدواریم تا مشکلات آنها برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha