کد خبر 205441
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

همزمان با هفته جهادکشاورزی؛

واحد تولیدی مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه‌ای در مهاباد افتتاح شد

واحد تولیدی مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه‌ای در مهاباد افتتاح شد

یک واحد تولیدی مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرستان مهاباد همزمان با دومین روز از هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مدیر جهاد کشاورزی مهاباد روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این طرح دامی اظهار کرد: طرح تولیدی مرغ گوشتی ظرفیت ۴۰ هزار قطعه در هر دوره را دارد و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

صلاح الدین حق‌گوی ادامه داد: با افتتاح این واحد در مجموع تولیدات گوشت مرغ این زنجیره غذایی به ۱۳ هزار و ۱۳۵ تُن در سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۸۰ واحد تولیدی مرغ در مهاباد موجود است، گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در مجموع ۱۰ پروژه با ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌گوی میزان تولیدات محصولات کشاورزی شهرستان را سالانه ۴۲۰ هزار تُن دانست و افزود: پنج تا ۶ درصد کل تولیدات زراعی، دامی و باغی استان آذربایجان غربی توسط بخش کشاورزی مهاباد تولید می‌شود.

در ادامه برنامه‌های امروز با حضور بخشدار بخش مرکزی، رییس اداره جهادکشاورزی، مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری و روسای ادارات مهاباد، تعدادی از نهال تولیدی واحد قزلقوپی، غرس شد.

در طول هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) ۱۰ طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد هفت طرح در بخش آب و خاک و سه طرح در بخش دام و طیور است.

در پی فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال ۱۳۵۸، ۲۱ تا ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «جهاد کشاورزی امنیت غذایی و گشایش سفر مردم» تعیین شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha