کد خبر 205359
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵

منتظری در گفتگو با «حیات»؛

جانباز ویترین آینده دفاعی کشور است/بی توجهی به جامعه ایثارگری شایسته نیست

 جانباز ویترین آینده دفاعی کشور است/بی توجهی به جامعه ایثارگری شایسته نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز عزت و تامین نیازهای جانبازان و خانواده شهدا، ویترین آینده دفاعی کشور است. جانبازان با بدن های پر از ترکش یا قطع عضو و شیمیایی، وقتی در جامعه با بی مهری و کمبود دارو و نیازهای اساسی قرار می گیرند، اولین سوال را از سوی فرزندانشان می شنوند که آیا این حق توست؟

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: ایثارگران و جانبازان در مقطع زمانی که کشور نیاز داشت، بدون توجه و چشم داشت به پاداش و مقامی، هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و از جان خود گذشتند، لذا امروز آرامش و امنیتمان را مدیون این عزیزان هستیم. 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عزت و ارزشمندی امروز ما حاصل غیرتمندی زنان و مردانی است که در تجاوز نابرابرانه رژیم بعث عراق، هشت سال مقاومت کردند، لذا امروز مسئولین نباید شرایطی را برای ایثارگران ایجاد کنند که دست نیازشان را به سمت دولت و مجلس دراز کنند. 

وی با بیان اینکه رفع نیازهای جانبازان و ایثارگران قابل پیش بینی است، افزود: بیشترین نیاز ایثارگران در حوزه مسکن، درمان، معیشت و اشتغال است و دستگاه های مربوطه با پیشنهاد بسته های حمایتی خود، می توانند به این نیازها پاسخ دهند. براین اساس بی توجهی به نیازهای آنان  شایسته نیست. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه موظف هستند سهم خود را نسبت به خواسته های جامعه ایثارگری ادا کنند، لذا گام های برداشته شده مناسب بوده اما کامل و کافی نبوده است به همین دلیل امروز با مراجعات زیادی از سوی جانبازان، فرزندان شهدا و ایثارگران روبرو هستیم. 

منتظری گفت: امروز عزت و تامین نیازهای جانبازان و خانواده شهدا، ویترین آینده دفاعی کشور است. جانبازان با بدن های پر از ترکش یا قطع عضو، شیمیایی و اعصاب روان، وقتی در جامعه با بی مهری و کمبود دارو و نیازهای اساسی قرار می گیرند، اولین سوال را از سوی فرزندانشان می شنوند که آیا این حق توست؟

 نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نحوه برخورد و میزان احترام گذاری مسئولین به خانواده شهدا و جانبازان در میزان نقش آفرینی جوانان در دفاع از کشور موثر است. لذا امروز نسل جوان کشور با حواس جمع به جامعه ایثارگری نگاه می کند و در کنار احترامی که برای این از جان گذشتگان قائل هستند، برخورد دولت، مجلس و مسولین را می سنجند. لذا بی توجهی نهادها به این جامعه سبب، کاهش سطح مسئولیت پذیری در جوانان، نسبت به دفاع از آرمان ها خواهد شد. 

منتظری با بیان اینکه ارائه خدمات به جامعه ایثارگری فقط به عهده بنیادشهید نیست، گفت: با آسیب شناسی و اقدام کارشناسی می توان نیازهای اساسی ایثارگران را شناخت و نسبت به حل آنها اهتمام ورزید، لذا در روزهای پیش رو که منتطر برنامه هفتم توسعه هستیم باید نیازهای جامعه هدف بنیاد شهید را بصورت جامع و کامل در نظر گرفته و آن را احیا کنیم. 

عضوکمیسسون فرهنگی مجلس گفت: کمک های لحظه ی دولت و مجلس مسکن است. در صورتیکه جامعه هدف نیاز به درمان دارد، براین اساس با آسیب شناسی در برنامه هفتم می توان پاسخگوی سطح خواسته های این عزیزان بود. 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران یاید با دستگاه های مختلف نشستی را برای بررسی آسیب های که در سطح کشور نسبت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران وجود دارد، بررسی کند. 

منتظری در پایان افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی با بررسی و آسیب شناسی، دستگاه های را که نسبت به وظایف خود، در قبال ایثارگران ترک فعل داشته اند، بازخواست کرده و در صورتیکه قصور انجام گردیده به کمیسیون های تخصصی در مجلس ارجاع داده شوند، لذا مجلس شورای اسلامی، باید نسبت به دستگاه های که نسبت به اجرای قانون کوتاهی کرده اند، مطالبه گری و برخورد کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha