کد خبر 205325
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مستندسازی ۳۸ هزار مترمربع املاک دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت است

مستندسازی ۳۸ هزار مترمربع املاک دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت است

مدیرکل امور حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۳۸ هزار متر مربع املاک این وزارتخانه در سراسر کشور باید مستندسازی شود و در این راستا کمیته‌های فرعی کمیسیون مستندسازی تشکیل خواهد شد تا موضوعات زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «میرحامد خانی» روز دوشنبه در نشستی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باتوجه به افزایش قیمت املاک، مستندسازی املاک دانشگاه‌ها بسیار مهم است و این مساله از اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی یادآور شد: در خرداد ماه سال‌جاری شاهد اصلاح قانون دیوان عدالت اداری بودیم و فرآیندهای بسیار مهمی اعلام شد که می‌تواند فرصت مناسبی برای مستندسازی املاک وزارت بهداشت ایجاد کند.

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: تبصره‌ای که در ماده ۱۵ این قانون آمده بسیار راهگشاست و عنوان می‌کند که افرادی که قصد شکایت از سازمان و یا ارگان خود دارند می‌بایست در گام اول به دستگاه خود مراجعه نمایند و تا سه ماه نهاد مربوطه موظف است، رسیدگی کند و پس از آن به دیوان عدالت اداری منتقل می‌شود.

وی گفت: قبلا پیگیری حق در ابتدا از طریق دیوان عدالت اداری انجام می‌شد و این اقدام جدید باعث شده که حجم شکایات به دیوان کم‌ شده و مشکلات از طریق گفتمان در خود دستگاه مطرح شود.

خانی تاکید کرد: این شیوه‌نامه پس از تدوین به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد و کمیته‌های فرعی برای رسیدگی تشکیل شده است.

مسایل حقوقی تمام بخش‌ها و واحدهای دانشگاه را در بر می‌گیرد

رییس دانشگاه ️علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: مسایل حقوقی دارای موضوعاتی است که تمام بخش‌ها و واحدهای یک سازمان یا نهاد درگیر آن هستند.

«قباد محمدی» افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه وسیع‌ترین دستگاه اجرایی در استان است با مسایل مختلفی در سطح جامعه روبرو خواهد شد و حساسیت کاری که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد این مسئله را دو چندان می‌کند، به طور قطع آشنایی با مسایل حقوقی می‌تواند کمک کننده باشد.

یزدانی مدیر امور حقوقی دانشگاه ️ علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: مسایل حقوقی دانشگاه گسترده است و تلاش می‌کنیم در همایش ۲ روزه در آینده همه آنها را با حضور مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت بررسی کرده و راهکارهای لازم ارایه شود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha