کد خبر 205183
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

نمایندگان آیات عظام و مراجع تقلید وارد مدینه شدند

نمایندگان آیات عظام و مراجع تقلید وارد مدینه شدند

نمایندگان آیات عظام و مراجع تقلید وارد فرودگاه مدینه شدند و از سوی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به نمایندگی از سرپرست حجاج ایرانی و رئیس ستاد مدینه و جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، نمایندگان آیات عظام و مراجع تقلید صبح امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه وارد فرودگاه مدینه منوره شدند و از سوی حجت‌الاسلام سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به نمایندگی از سرپرست حجاج ایرانی و محمدجواد دانشیار رئیس ستاد مدینه و جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مورد استقبال قرار گرفتند.

این گروه، نمایندگان مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام جوادی آملی، حائری، سبحانی، سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و وحید خراسانی بودند که وارد مدینه منوره شده‌اند.

با ورود این گروه از نمایندگان آیات عظام، دفاتر نمایندگی مراجع تقلید در مدینه منوره و مکه مکرمه به منظور پاسخگویی به سوالات و دیگر امور شرعی در ایام حج فعال شده و مقلدان می‌توانند برای امور شرعی و مذهبی به آنان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی در حاشیه مراسم استقبال از نمایندگان مراجع، گفت: از گذشته طی قرون متمادی در ایام حج صدها هزار زائر شیعه از سراسر جهان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که با توجه به حضور مقلدان مراجع مختلف، از طرف مراجع عظام تقلید نمایندگانی جهت ایجاد آرامش و اطمینان و پاسخگویی به سوالات شرعی زائرین در ایام حج وارد این سرزمین می‌شوند و برای دسترسی زائرین در دفاتر مربوط به مراجع در مدینه منوره و مکه مکرمه استقرار می‌یابند.

وی افزود: آگاهی مقلدان هر یک از مراجع تقلید از احکام مناسک حج امری مهم و ضروری است و این وضعیت، ایجاب می‌کند که آنان بتوانند به راحتی و در هر مرحله از مناسک، سوال‌های خود را مطرح سازند تا بدون هیچ ابهام و اشکالی، این تکلیف و فریضه بزرگ الهی را به انجام برسانند.

گفتنی است، تمامی زائران می‌توانند به صورت مستقیم یا از طریق روحانیون کاروان‌های خود، هرگونه سوال یا مورد شرعی را درباره اعمال و مناسک حج تمتع و موضوعات مرتبط با آن، با نمایندگان مرجع تقلید خویش مطرح کرده و براساس پاسخ دریافتی اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha