کد خبر 205126
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

خاطرات شفاهی حاج‌حسین یکتا از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس در «مربع‌های قرمز»

 خاطرات شفاهی حاج‌حسین یکتا از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس در «مربع‌های قرمز»

در برنامه «داستان یک کتاب» یکشنبه ۲۱ خردادماه کتاب «مربع‌های قرمز»، روایت خاطرات شفاهی حاج‌حسین یکتا از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس، به‌قلم زینب عرفانیان معرفی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، «کتاب مربع‌های قرمز»، یا خاطرات شفاهی حاج‌حسین یکتا از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس، کتابی درباره‌ی زندگی، کارها و فعالیت‌های حسین یکتا است. حسین یکتا در سال ۱۳۴۶ در قم متولد شد. او در جنگ ایران و عراق حضور داشت و یک چشمش را در جریان جنگ از دست داد. یکتا در حال حاضر عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار است و سابقه فرماندهی قرارگاه خاتم الاوصیا را هم در کارنامه‌ی خود دارد. اما شهرت حسین یکتا به دلیل برگزاری اردوهای راهیان نور است که برای بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مناطق جنگی ترتیب داده می‌شود.

در کتاب مربع‌های قرمز درباره‌ی فعالیت‌های او، خانواده‌ و اعتقادات خانوادگی که او را به این مسیر کشاند، نگاه حسین یکتا به مساله‌ی روحانیت و توجه به شهدا و الگو گرفتن از آنان مطالبی آمده است.

«داستان یک کتاب» عنوان برنامه ای تولیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که ساعت۲۰:۰۰ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر پخش می‌شود. رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز وموج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز در دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha