کد خبر 205122
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

رئیس صدا و سیما مطرح کرد؛

 مقاومت عامل تغییر نقشه سیاسی در منطقه و جهان است

 مقاومت عامل تغییر نقشه سیاسی در منطقه و جهان است

 رئیس سازمان صدا و سیما در سفرش به لبنان که با هدف همفکری و تعامل بهتر رسانه‌ها و مسئولان‌ دو کشور ایران و لبنان صورت گرفته، گفت: این سفر فتح بابی است که انتظار می‌رود موجب تثبیت دستاوردهای مقاومت و نزدیکی فرهنگی دو کشور شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  گفت: دیدار با مقامات ارشد دولت، حزب الله و اصحاب رسانه لبنان نوید همکاری سازنده رسانه‌ای  می دهد که می تواند همپای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی موجب هم صدایی و وحدت فرهنگی دو ملت تاثیرگذار ایران و لبنان شود. امید است سفر مقام رسانه ای ایران به کشوری که از سوی اتحادیه عرب به عنوان پایتخت رسانه‌ای جهان عرب در سال 2023 انتخاب شده، سرآغاز تحول رسانه در جبهه مقاومت در غرب آسیا شود.

جبلی به همراه احمد نوروزی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما سفر چهار روزه و برنامه‌های رسمی سفرشان به لبنان را با اهدای گل و قرائت فاتحه بر مزار فرماندهان و رزمندگان شهید مقاومت در ضاحیه جنوبی بیروت در ششم خرداد آغاز و با حضور در خیابان شهید حاج قاسم سلیمانی به تندیس سیدالشهدای محور مقاومت ادای احترام کرد.

دیدار با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله از مهم ترین بخش‌های سفر جبلی به لبنان بود. در این نشست صمیمی در خصوص مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محور مقاومت در زمینه رسانه و چالش‌های سیاسی و رسانه‌ای به عنوان بخشی از مقاومت فراگیر در مقابله با دشمن صهیونیستی تبادل نظر شد.

رئیس سازمان صدا و سیما با  وزیر فرهنگ لبنان دیدار و درباره زمینه‌های توسعه تولیدات فرهنگی مشترک، بحث و تبادل نظر کرد.

 مقاومت عامل تغییر نقشه سیاسی در منطقه و جهان است

جبلی ضمن تبریک روز مقاومت و آزادی به نبیه بری، رئیس مجلس لبنان از آخرین تحولات داخلی و منطقه ای با وی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. در این دیدار دیدگاه‌های مشترک در ارتباط با نبرد اطلاعاتی و رسانه ای و ضرورت ایفای نقش رسانه‌ها در این زمینه با توجه به چالش‌های پیش رو به ویژه با توجه به نیات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی در همه سطوح از جمله در سطح فرهنگی، بحث و گفت‌وگو شد. رئیس رسانه ملی تاکید کرد: به برکت مقاومت و ایستادگی ملت لبنان، شاهد تغییر نقشه سیاسی در منطقه و جهان هستیم. تاکید بر همکاری و همیاری با رسانه‌های مقاومت از دیگر بخش های مهم گفت‌وگوی جبلی و رئیس مجلس لبنان بود.

دیدار با خانواده شهدای مقاومت چون شهید مصطفی بدر الدین ذوالفقار و شهید حاج عماد مغنیه از دیگر بخش‌های این سفر بود. جبلی در این دیدار، از حرکت جهادی فرماندهان شهید و پیروزی‌های آنان در مسیر مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست و گروهک‌های تکفیری تجلیل کرد.

 جریان مقاومت در مدرسه امام خمینی (ره)

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با رئیس رسانه ملی کشورمان در لبنان تاکید کرد کل جریان مقاومت در مدرسه امام خمینی (ره) مشغول مبارزه با دشمن است. النخاله در ادامه با مقایسه چند دهه گذشته، جایگاه کنونی مقاومت را لطف جمهوری اسلامی و حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین دانست و تصریح کرد: معادلات میدان نبرد را کاملا به نفع مقاومت تغییر داده ایم و رویای تصویر «سوپرمن بودن» رژیم صهیونیستی را در منطقه کاملا در هم شکسته و عوض کرده‌ایم .او با بیان اینکه مقاومت تا پیروزی کامل بر رژیم صهیونیستی دست از مبارزه بر نمی‌دارد، گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای جدید حضور در میدان نبرد با صهیونیست‌ها آن است که به شدت روحیه حکومت و شهرک نشینان صهیونیست را بهم ریخته ایم و افزون بر رژیم غاصب صهیونیستی در کل منطقه معادله جدیدی را رقم زده ایم.

 مسئولیت سخت و بزرگ اصحاب رسانه

جبلی پس از دیدار با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و زیاد النخاله، رهبر جهاد اسلامی در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر وظیفه‌ سنگین رسانه‌ها در جبهه جنگ نرم گفت: ما به عنوان اصحاب رسانه باید نسبت به وظایف خود بسیار فکر کنیم، مسئولیت ما بسیار سخت و بزرگ است. وی با تاکید براینکه در دوران پیروزی‌های محور مقاومت، ایجاب پیوست رسانه‌ای تعامل و هم افزایی تمام کشورهای محور مقاومت است گفت: این سفر در جهت همفکری و تعامل بهتر با رسانه‌ها و مسئولان مختلف برای تثبیت دستاوردهای مقاومت است و امیدواریم این سفر سرآغاز جدی بر همکاری‌های رسانه‌ای در امتداد تثبیت دستاوردهای مقاومت باشد. وی افزود: ما در یکی از مهم‌ترین بزنگاه‌های تاریخ ایستاده ایم و باید با نگاه به گذشته و آینده نگری بیاندیشیم، که به عنوان اصحاب رسانه چگونه می‌توانیم این مسئولیت تاریخی را که امانتی بر دوش ماست، به سر انجام برسانیم و چگونه پلی میان گذشته، حال و آینده به نفع ملت‌های منطقه ایجاد کنیم. وی از آمادگی سازمان صدا و سیمای ایران برای همکاری‌های بیش‌تر با وزارت فرهنگ لبنان خبر داد. جبلی همچنین از بخش های مختلف نمایندگی صدا و سیما در بیروت بازدید و بر اجرای دقیق طرح تحول رسانه ملی تاکید کرد. رئیس رسانه ملی از علی شعیب، خبرنگار پیش‌کسوت شبکه المنار نیز به نیابت از اصحاب رسانه مقاومت در لبنان قدردانی کرد.

جبلی و معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما با حضور در مناطق، کفرکلا، عدیسه و مارون الراس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی به رزمندگان و فرماندهان شهید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، حسن شاطری و احمد متوسلیان ادای احترام و بر ضرورت هماهنگی کامل رسانه‌های مقاومت تاکید کرد.

به رسم مهمان نوازی و اقتدار جبهه مقاومت، حسن فضل‌الله، نماینده مجلس لبنان از طرف مردم مقاوم این منطقه تکه‌ای از تانک میرکاوای رژیم صهیونیستی که در جنگ سی و سه روزه توسط رزمندگان مقاومت منهدم شده بود را به رئیس رسانه ملی به پاس خدمات ارزنده در مسیر جهاد رسانه‌ای محور مقاومت تقدیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha