کد خبر 205101
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱

رزمیان مقدم در گفتگو با «حیات»؛

ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، الزامیست/اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکلات درمانی جامعه هدف بنیاد شهید

 ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، الزامیست/اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکلات درمانی جامعه هدف بنیاد شهید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بنیاد شهید در حوزه درمان با جدیت پیگیری های لازم را انجام می دهد و در قانون نیز هیچ گونه ضعفی وجود ندارد، لذا رفع دغدغه جامعه ایثارگری در حوزه درمان نیازمند اهتمام جدی دولت برای رفع مشکلات است.

حسن رزمیان مقدم عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: طبق قانون صفر تا صد هزینه درمان و داروی خانواده شهدا، جانبازان و افراد تحت تکلفشان به عهده دولت است. 

وی اظهار کرد: مشخصات همه ایثارگران تحت حمایت بنیاد شهید در سامانه سجایا ثبت و از کارت شناسایی برخوردار هستند. هویت جانباز یا ایثارگری که به مراکز درمانی، آزمایشگاه و... مراجعه می کند از طریق دفترچه خدمات درمانی یا کارت ایثارگری و یا در نهایت از طریق کارت ملی جانبازی یا ایثارگری فرد مشخص می شود. متاسفانه قانون ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف، در اغلب مراکز درمانی اجرا نمی شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: جامعه هدف بنیاد شهید متشکل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگرانی است که امروز با کهولت سن روبرو هستند و نیاز مبرمی به درمان دارند. جانبازان شیمیایی، قطع عضو و... که با گذر عمر بیماری هایشان تشدید پیدا کرده است وقتی به بیمارستان یا داروخانه و... مراجعه می کنند، این مراکز  نسبت به هزینه های درمانی آنان بدون در نظر گرفتن قانون و بیمه های درمانی و مکمل این عزیزان، از آنان می خواهند تا هزینه های خود را بصورت نقدی پرداخت نمایند؛ این در حالی است که نام مرکز درمانی در لیست مراکز طرف قرار داد بیمه و  بنیاد شهید می باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد شهید در حوزه درمان با جدیت پیگیری های لازم را انجام می دهد و در قانون نیز هیچ گونه ضعفی وجود ندارد، لذا رفع دغدغه جامعه ایثارگری در حوزه درمان نیازمند اهتمام جدی دولت برای رفع مشکلات است.

وی در ادامه افزود: ضعف ارائه خدمات درمانی، دارویی و... به ایثارگران، باید هرچه سریعتر برطرف گردد و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نیز این ضعف در اجرا را از طریق مجلس به دولت، منعکس خواهد کرد.
 
    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha