کد خبر 204953
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

آیا مدیرعامل بایننس از آمریکا گریخته است؟ / تلاش برای دور زدن SEC موفق خواهد بود؟

آیا مدیرعامل بایننس از آمریکا گریخته است؟ / تلاش برای دور زدن SEC موفق خواهد بود؟

در ادامه پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی بایننس، این نهاد درخواست حضور فیزیکی وکلای ژائو را کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، درخواست روشی جایگزین را از دادگاه ایالات واشینگتن دی‌سی کرده است، تا وکلا و نمایندگان چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس را شخصا به دادگاه فراخواند. صرافی بزرگ رمزارزی بایننس و مدیرعامل آن، چانگ پنگ ژائو در هفته گذشته به سیزده فقره جرم توسط این نهاد آمریکایی متهم شدند.

بر اساس درخواست ثبت شده در تاریخ هفتم ژوئن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این نهاد درخواست سرویس جایگزین (alternative service) را برای ادامه روند این پرونده کرده است، چرا که برای سرویس عادی نیاز به حضور و امضای شخص وجود دارد ولی در پرونده ژائو این مسئله مشکلات زیادی را به‌همراه خواهند داشت. این نهاد اظهار کرده است که بایننس یک نهاد خارجی معمولی و ژائو یک فرد معمولی نیست. همچنین، ژائو مکان استقرار دائمی مانند محل سکونت و یا حضور در دفتر مرکزی بایننس را ندارد و سابقه زیادی در مخفی نگه داشتن محل اقامت خود دارد.

همچنین، این نهاد از دادگاه درخواست کرده است تا صرافی بایننس گزارش حسابداری رسمی شامل تمام اطلاعات مالی را به دادگاه برای بررسی ادعاهای موجود، ارائه نماید. این نهاد درباره این مسئله توضیح داده که نتوانسته به‌صورت دقیق میزان ثروت و سرمایه ژائو و محل سرمایه‌گذاری منابع‌ این صرافی را مشخص نماید.

پس از اعلام درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از دادگاه، ژائو در توییتی اظهار کرد که به وی اطلاع داده شده بوده است که نیازی به حضور فیزیکی در دادگاه نخواهد داشت و نیازی به ایجاد احساس ترس و وحشت برای فرار وی وجود ندارد.

با وجود انتشار این توییت، ژائو اطلاعاتی درباره محل اقامت خود ارائه نکرده است. در زمان نگارش این گزارش، محل اقامت این بیلیونر بازار رمزارز نامشخص است. ژائو در سال 2021 میلادی، آپارتمانی را در شهر دبی خریداری کرده است. بر اساس اعلام سخنگوی صرافی بایننس، Dewi Mustajab در مارچ سال جاری میلادی، این شخصیت مهم بازار رمزارز زمان خود را میان فرانسه و دبی سپری می‌کند. بر اساس شایعات منتشر شده، ژائو درحال حاضر در شهر دبی اقامت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha