کد خبر 204936
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

تحریم ها مانع رشد فرزندان ایران نمی شود/موشک هایپرسونیک فتاح تهدیدی‌ست برای بد اندیشان علیه ایران

تحریم ها مانع رشد فرزندان ایران نمی شود/موشک هایپرسونیک فتاح تهدیدی‌ست برای بد اندیشان علیه ایران

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا نسبت به ایران گفت: فرزندان دلیر ایران توانستند با رونمایی از موشک فتاح توانمندی و خوداتکای خود را به رخ جهانیان بکشند، ساخت و رونمایی موشک هایپرسونیک فتاح در شرایطی رخ داد که شعاری جز صلح و دوستی نداشته و تهدیدی علیه هیچ کشوری نخواهد بود مگر اینکه بد اندیشانی به فکر تهدید ایران باشند.

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: رونمایی از موشک فتاح، نمایشی از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در صنعت موشکی است. براین اساس هرکشوری در نظام بین الملل حق دارد، برای تقویت بازدارندگی و قدرت دفاعی خود، برای دستیابی به سلاح های متعارف اقداماتی را که مقتضی می داند، انجام دهد. ساخت و رونمایی از موشک فتاح نمایش قدرت ایران در سطح جهان است.

عمویی با اشاره به اینکه موشک های بالستیک توان رسیدن به سرعت های بالاتر را دارند اما موشک هایپرسونیک محسوب نمی شوند، گفت: امکان سنجش مسیر حرکت بالستیک با هر سرعتی برای سامانه پدافند هوایی امکان پذیر است. اما موشک های هایپرسونیک با حفظ سرعت بیش از 5ماخ، توان انجام مانور قبل از اصابت به هدف را دارد که این شاخصه مانور سبب ایجاد تفاوت در دسته بندی موشک های بالستیک می شود و ارزشمندترین ویژگی این موشک ها این است که در کنار تحریم ها و جنگ نرم علیه ایران، فرزندان این مرز و بوم همت و غیرتشان را در علم و صنعت نمایان کرده و به رخ جهانیان کشیده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موشک هایپرسونیک فتاح در شرایطی رونمایی شد که شعاری جز صلح و دوستی نداشته و تهدیدی علیه هیچ کشوری نخواهد بود مگر اینکه بد اندیشانی به فکر تهدید ایران باشند. 

وی در ادامه افزود: ایران هیچ گاه به خاک هیچ کشوری تعرض نکرده است اما امروز رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح برای بدخواهان ایران درد آور بود، چرا که می دانند قدرت و عظمت ایران، روز به روز بیشتر خواهد شد و پاسخ محکم تری به تهدیدها خواهد داد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا نسبت به ایران و محدودیت دسترسی کشورمان به نظام بانکی و فناوری، فرزندان دلیر ایران توانستند با رونمایی از موشک فتاح توانمندی و خوداتکای خود را به رخ جهانیان بکشند و کشورهای که ایران را با اعمال تحریم های صنعتی، تجاری، دارویی و...  قصد ضعیف کردن این کشور را داشتند، در حال حاضر عاجز و نگران شده اند. 

وی افزود: صنعت موشکی ایران، صنعتی بومی و مبتنی بر دانش فرزندان این کشور است لذا فزونی اعمال تحریم های کشورهای غربی نسبت به ایران به دلیل خشم آنان برای به دستیابی ایران به این قدرت است. 

عمویی گفت: اولین سوال نسبت به این تحریم ها این است که مشروعیت، این تحریم ها چگونه است؟ وقتی ایران تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست، چرا داشتن یک سلاح متعارف را، مبنای تهدید قرار می دهند؟ چگونه به خود اجازه می دهند که کشوری را که برنامه های متعارفی را پیش می برد، را به چالش بکشانند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها در پیشرفت و توسعه ایران تاثیر گذار نخواهد بود، گفت: صنعت موشکی ایران، صنعتی بومی و بر پایه توانمندی جوانان و دانشمندان این مرز بوم است که با توجه به تحریم ها و فشارهای زیادی ساخته شد و همین توانایی ویژه سبب شده است که ایران  در حال حاضر بین چند کشور اول دنیا قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha