کد خبر 204723
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

استاندار گیلان: مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر در استان شدت یابد

استاندار گیلان: مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر در استان شدت یابد

استاندار گیلان با بیان اینکه مواد مخدر تهدید و آسیب جدی برای جامعه است، بر تشدید مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت : باید مبارزه با تولید و توزیع این مواد جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون شهدای زیادی در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده و همچنان هم شهید می دهیم، امروز همه باید تلاش کنیم زحمات کشیده شده و خون این شهدا گرانقدر هدر نرود.

وی افزود: نباید در شهرها، روستاها و مرکز استان شرایط به گونه‌ای باشد که مواد مخدر به سهولت تولید و توزیع شود، باید جلوی تولید و عرضه این مواد گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: نباید پارکها که فضای تفریح و فراغت خانواده هاست محل حضور و اتراق معتادان متجاهر باشد، مسئولان ذیربط در این خصوص و پاکسازی این اماکن اقدام کرده و این معتادان را جمع‌آوری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی از اماکن متروکه در سطح شهر رشت و سایر نقاط استان محل تجمع معتادان است که مسئولان باید به این موضوع نیز توجه و رسیدگی کنند و با شناسایی این اماکن اجازه حضور معتادان را ندهند.

استاندار گیلان بیان کرد: امروزه موادمخدر نه به شکل سنتی بلکه به شیوه‌های نوین جابه جا می شود که در این راستا نیز باید نیروهای مبارزه با مواد مخدر به این شیوه ها آشنا شوند و بدین منظور تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان سنگین است چون فقط هزینه مادی نیست و هزینه معنوی نیز در جامعه برجای می‌گذارد از این‌رو کسانی که بهبود می‌یابند نیاز به مراقبت دارند و باید پس از دوره درمان نیز کنترل شوند تا دوباره به دام اعتیاد نیافتند.

عباسی به مواد مخدر صنعتی نیز اشاره و اظهار کرد: باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد کار گسترده تر و جدی تری انجام شود که به میزانی که این بخش تقویت و بر روی آن سرمایه گذاری شود از هزینه های سنگین بعدی جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد : امروزه مواد مخدر صنعتی ارزان رواج یافته که باید عواقب استفاده از این مواد به خانواده‌ها گوشزد شود و آگاهی های لازم در این رابطه به جوانان و خانواده ها و نیز در سطح مدارس و دانشگاه‌ها داده شود.

کشف ۱.۳ تن مواد مخدر در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان هم در این جلسه با اشاره به کشفیات مواد مخدر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۱۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان کشف شد.

سرهنگ علی احمدپور افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد دارد که در این راستا نیز ۶ باند توزیع مواد مخدر در گیلان منهدم شد.

وی ادامه داد: متاسفانه آثار استفاده از مواد مخدر آن هم از نوع صنعتی بسیار زیان آور است اما با توجه به قیمت پایین این مواد همچون مخدر گل موجب شده تا این ماده به سهولت عرضه و استفاده شود که ضرورت دارد آثار زیبانبار و خانمانسوز آن برای خانواده ها تشریح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha