کد خبر 204701
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

فرماندار: عامل بیشتر آتش سوزی های عرصه های طبیعی باشت عمدی است

فرماندار: عامل بیشتر آتش سوزی های عرصه های طبیعی باشت عمدی است

فرماندار باشت گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته عامل بیشتر آتش سوزی های عرصه های طبیعی (جنگل ها، مراتع، مزارع و باغستان های) امسال این شهرستان عمدی بوده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ نادر گرامی روز چهارشنبه در نشست شورای مدیریت باشت افزود: براساس اطلاعات موثق شعله های آتش در عرصه های طبیعی مناطقی مانند نظرآباد، شلالدون و منصورآباد به صورت عمدی روشن شده است.

وی بیان کرد: نیاز است تا دستگاه های اجرایی متولی برای شناسایی عوامل آتش سوزی های عرصه های طبیعی این شهرستان و برخورد قاطع با این متخلفان تلاش بیشتری کنند.

فرماندار باشت تصریح کرد:شماری از آتش سوزی های عرصه های طبیعی این شهرستان نیز با سهل انگاری بهره برداران هنگام آتش زدن پسماند مزارع رخ داده است.

گرامی خاطرنشان کرد:امسال هشت مورد آتش سوزی در عرصه های طبیعی باشت صورت گرفته که آتش سوزی منطقه شلالدون با ۲۰ هکتار بزرگترین این حوادث بوده است.

وی تاکید کرد: براساس پیگیری های انجام گرفته ۲۰ قلم تجهیزات اطفای حریق به شهرستان اختصاص یافته و در هفته آینده به امکانات باشت افزوده می شود.

گرامی با اشاره به در دست تعمیر بودن خودروهای آتش نشانی شهرداری باشت تاکید کرد:با پیگیری های انجام گرفته یک دستگاه خودروی آتش نشانی در اختیار مسئولان قرار گرفته است.

فرماندار باشت با اشاره به اینکه 15 کیلومتر آتش بر در منطقه حفاظت شده خامین انجام گرفته افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در روزهای آینده آتش بر در مناطق پیش بینی شده ایجاد می شود.

مدیرجهاد کشاورزی باشت نیز در این نشست گفت:بر اثر آتش سوزی های امسال ۵۲ هکتار از باغستان ها و مزارع شهرستان دچار خسارت شده اند.

محمد انصاری با اشاره به خسارت های آتش سوزی به خاک از بهره برداران خواست تا کاه و کلش مزارع خود را آتش نزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha