کد خبر 204580
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

رایزنی برای دریافت اراضی مازاد از دستگاه ها برای نهضت ملی مسکن

رایزنی برای دریافت اراضی مازاد از دستگاه ها برای نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از دستگاه های مختلف و وزارت خانه ها برای دریافت اراضی مازاد همواره خواستار همکاری بیشتر هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ ارسلان مالکی گفت: با توجه به آنکه بخش اصلی در حوزه ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن شناسایی وتخصیص اراضی است، در شرایط کنونی در حال رایزنی برای دریافت اراضی مازاد دستگاه ها و اراضی تعرض شده به آنها هستیم. 

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در ماه گذشته، ۶۴۳ فقره گزارش تعرض به اراضی دولتی دریافت شد که بخش زیادی از این اراضی که امکان ساخت در آنها وجود داشته باشد، ساخت وساز در آنها انجام می شود.

او می گوید: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن موفق به رفع تعرض از ۵۴۴ مورد به مساحت بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۴ متر مربع از اراضی دولتی در اردیبهشت ماه امسال شد.

مالکی تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  در این ماه رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹ فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع را به انجام رسانده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: طی این ماه ۴۴ فقره احکام قطعی به نفع دولت صادر شده که مساحت اجرای احکام ۲۶۱ هزار و ۷۴۵ متر مربع بود.

مالکی گفت: ۸۳۸ مورد گزارش و تشکیل پرونده قضایی برای متعرضان انجام و ۹۱۱ فقره اوراق قضایی نیز در این خصوص ابلاغ شده است.

او گفت : سیاست سازمان ملی زمین و مسکن  صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال از مهم ترین برنامه های ماست و در این زمینه همواره اقدامات پیشگیرانه با تلاش‌های همکاران‌ در یگان حفاظت سازمان انجام شده است.

مالکی گفت: بخش عمده ای از این اراضی که‌ امکان ساخت در آنها وجود داشته باشد، در شهرهای مختلف برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت یک طبقه و ویلایی خواهیم ساخت و در این بخش همواره از دستگاه برای تخصیص اراضی مازاد خود خواستار همکاری بیشتر بوده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha