کد خبر 204553
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

پژو ۲۰۷ با موتور ۲۰۶ تولید می‌شود

پژو ۲۰۷ با موتور ۲۰۶ تولید می‌شود

ایران خودرو قرار است موتور پژو ۲۰۶ که تولیدش متوقف شده، برای کاهش قیمت تمام شده بر روی پژو ۲۰۷ نصب و با قیمت جدید راهی بازار کند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ اخیراً ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است" تمامی مدارک و مستندات بهای تمام شده تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ به نهادهای مرتبط قیمت گذاری ارسال شده و به محض اعلام قیمت، فراخوان دعوت از مشتریان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو آغاز خواهد شد. " علاوه بر این تأکید کرده که" تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ در حال انجام شدن و تعهدات سررسید شده نیز آماده واگذاری است و به محض اعلام قیمت، به ایفای تعهدات و واگذاری خودروها اقدام خواهد شد. "

بر اساس این اطلاعیه ایران خودرو، ظاهرا قرار است موتور پژو ۲۰۶ که قبلاً در این شرکت تولید می‌شد و امروز با توقف تولید روبه رو شده است، برای کاهش قیمت تمام شده بر روی پژو ۲۰۷ نصب کنند.

ایران خودرو با این شگرد می‌تواند ضمن دریافت قیمتی جدید، خودروی پژو ۲۰۶ را با شکل و شمایلی جدید به نام پژو ۲۰۷ راهی بازار می‌کند، خودرویی که فقط در ظاهر تغییرات اندکی با پژو ۲۰۶ دارد و عملاً مصرف کننده محصول جدیدی را خریداری نکرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران خودرو در محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از موتور TU۵ با حجم موتور ۱۶۰۰ و در محصولات پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ از موتور TU۳ با حجم ۱۴۰۰ استفاده می‌کرد. با نصب موتور TU۳ بر روی خودروی پژو ۲۰۷ مصرف کننده عملاً با توان و گشتاور کمتر موتور و مشکلات زیادی از جمله کشش ضعیف در سربالایی مواجه خواهد شد.

این مساله در آینده مصرف کننده را در استفاده از این خودرو دچار چالش خواهد کرد. اما نکته مهم اینجاست که در روند تولید این خودروی به ظاهر جدید خبری از نوآوری و ارائه محصولات جدید نیست و خودروساز با استفاده از این شگردها و اعمال تغییرات ظاهری بر روی محصولات قدیمی خود به اسم خودروی جدید محصولات را عرضه می‌کند و در این شرایط مصرف کننده هم با توجه به سبد درآمدی مجبور به خرید این خودروها آن هم با قیمت‌های جدید و شاید بالاتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha